lördag 23 oktober 2010

Till förlossningen igen

Lördagsmorgon och klockan har passerat 07.00. Om mindre än 3 timmar så ska jag vara inne på förlossningen, igen.

Igår så kände jag mer tryck mot ryggen och upp mot bröstkorgen. Har svårare att andas och det känns panikartat större delen av min vakna tid. Jag springer på toan som en galning och när jag försöker ta ett djupt andetag så gör det ont.
Så jag ringde till MVC för att få lite råd om det finns något man kan göra för att lätta på det trycket jag har. Någon ställning, övning eller vad som helst. Barnmorskan ville prata med läkare och de tyckte jag skulle komma in idag för en extra koll.
Inte för att jag vet vad de kan göra för mig...

Jag fattar inte hur det ska fungera att bli större och med ökat tryck? Jag förstår inte hur det ska gå i flera veckor till? Jag vill bara njuta av min härliga mage.

Kram på er alla där ute!

1 kommentar:

  1. Låter som en jobbig situation... Hoppas de kan hjälpa dig, iallafall så kan de ju kanske lugna dig och då känns ju allt lättare! Kram

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!