tisdag 19 oktober 2010

Tillbaka från ultraljudet!

Jag känner mig lite lugnare efter dagens besök till spec-mvc men dock mer förvirrad.

Enligt ultraljudet så mår bebisen bra, vad de kunde se. Bebisen är aktiv och allt såg ut precis som det ska. Däremot så är bebisen stor, uppskattat vikt i dag nästan 1500g vilket är 17% över. Men det gör inte mig någonting. Beräknad vikt blir väl vid födsel ca. 4500g.

De rekommenderade inte att jag skulle göra fostervattenprov då riskerna för att jag får för tidig vattenavgång är stor och de vill inte att de ska ske. Speciellt inte eftersom risken är jättelåg att det skulle vara något kromosomfel.

MEN, i lördags så såg läkaren att det var en liten tjej i magen. Jag såg det också. Det var tydligt med blygdläpparna och man kunde inte se varken sig en pung eller snopp.
IDAG, så såg de att det var en POJKE!!! Jag fattar ingenting! Nu såg man tydligt att det var en pojke och de var helt säkra på det.

Så ni kan strunta i att kolla tjejnamn...Nu blir det en Vidar :-)

Men då börjar jag ju undra om de missat någon till där inne. En till bebis som i lördag låg främst och nu gömt sig bakom... Inte så troligt, I know, men tankarna kommer såklart.

Nu hoppas jag på att vattnet inte ökar så mycket mer och att jag fortsätter att känna mig lugnare. Åh, vad jag ÄLSKAR min söte lille bebis!

Kram på er!

4 kommentarer:

  1. Vad skönt att allt såg bra ut.
    Men hur kan se fel på könet när det är så långt in i graviditeten?

    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Hej hittade hit idag och nu måste jag ju komma tillbaka för det är himmla spännande hela kill / tjej grejen :)
    Hoppas att det kommer att lösa sig på bästa sätt med foster vattnen så orättvist att behöva oroa sig under graviditeten.
    Lycka till Kram Michaela

    SvaraRadera
  3. gud vad skönt att allt såg bra ut, nu hoppas vi det fortsätter så:-) vidar e fint....det blir ju arvid lite omvänt....coolt!

    SvaraRadera
  4. Grattis till killen ;)

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!