fredag 25 januari 2013

Vår fina, älskade dotter Alma!

Tiden springer iväg och på måndag blir Alma redan 1 månad.
I förrgår var vi hos fotograf Marit Lasson och fotade Alma och här är några underbara bilder.

Alma är en liten, lugn och mysig tjej. Hon tittar och funderar och har en blick som är helt underbar och speciell. Egentligen så är hon inte så liten, även om hon är liten för oss. Hon växer så det knakar och igår när vi var på BVC så vägde hon 4920g redan.
Men hon är min lilla prinsessa och jag älskar henne så mycket!







Idag fyller min man år och det ska snart firas av oss i familjen. Funderar på vad jag ska hitta på för honom ikväll. Saga har erbjudit sig att passa de små (förutom Alma då såklart), det vi gör då är att vi nattar Vidar och Vilda, så passar Saga dem när de sover och så nattar hon Arvid. Vi befinner oss med 5 min ifrån hemmet och grannar finns som stand-by om det skulle vara något akut.
Så bjuda honom på sen middag var min tanke, eftersom det inte finns så mycket annat att göra här i denna staden. Eller så undrar jag om han kanske uppskattar att man gör något myspys här hemma eftersom det är så svinigt kallt ute. Vad tror ni?

Puss å kram på er alla i kylan!





9 kommentarer:

  1. Bedårande!!
    Min pappa fyller också år denna dag... minsann:)
    Stor karm på er fina!

    SvaraRadera
  2. Men Gud så kär hon är! Längtar ännu mer efter min lilla bebis och tror bestämt att det är en flicka denna gång:)
    Det låter helt som att Saga skulle fixa det ikväll, och som du skrev och vad det verkar som så står ni era grannar nära! Hoppas ni får en mysig kväll vilket som!!
    Varm kram

    SvaraRadera
  3. O Goseligen så söt den lilla nykomlingen är.
    Här snöar det idag och är 2.5 grader kallt ute.
    Ha en skön dag tillsammans med din underbara familj.
    Kram
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
  4. Åh vilka underbara bilder! Så söt!

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Hoppas du snart fortsätter blogga!

    Mamma K

    SvaraRadera
  6. Jag hoppas detsamma, saknar att läsa dina inlägg!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Kikar in och säger hej :) Vilken mysig blogg du har och söta barn! :)

    SvaraRadera
  8. Skickar en Vårhälsning till dig och din familj.
    Hoppas du kommer tillbaka och bloggar snart.
    Kram till er alla från.
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
  9. Önskar dig en trevlig fortsättning på midsommar helgen !


    Sportfotograf
    www.sportfoton.se

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!