måndag 29 augusti 2011

Nu kan jag berätta...

...jag är gravid igen!!! Helt otroligt och helt fantastiskt. Chocken har nog inte riktigt släppt än, trots att det snart gått tre veckor sedan jag fick plus på stickan. Känns overkligt men ändå helt underbart!

Jag hade preventivmedel (som sköttes exemplariskt) och ändå blev jag gravid. Känns som om det var någon mening med detta. Nu är jag ju tidigt i graviditeten, i vecka 7 bara, och jag hoppas att allt kommer gå bra.

Tyvärr så är min man inte lika positiv till detta som jag är och det har varit massor med diskussioner om detta, men efter mycket om och men så är det detta som blir bäst. Jag går hos min kurator och det känns superskönt.

Men jag vet att många kommer tycka och tänka en himla massa. Men jag orkar inte med dessa människor längre. Jag vet att jag sticker ut från mängden genom att skaffa många barn, men vem har rätt att säga att det jag gör är fel? Varför är det så fel att skaffa många barn? Jag älskar mina barn över allt annat och vi tar hand om våra barn, ger dem allt de behöver, vi har ett stort hus där vi alla får plats och framför allt så har vi massor med kärlek!
Tänk om jag skulle gå runt och tycka att de som inte skaffar barn alls är helt ute och cyklar, att de är knäppa och helt konstiga. Förvisso kan jag ju tycka att de går miste om någonting så fantastiskt i ens liv, men det är ju vad jag tycker och tänker och inte går jag och klankar ner på någon för det.

Jag VET att jag kommer klara detta (för de som inte tror det) och det kommer bli så kul och spännande att få en liten till i familjen.

Nu hoppas jag att ni alla och fler där ute vill följa mig genom denna graviditet också :)

Nu är jag trött, gravidtrött och ska sussa! Känns så skönt att få skriva om detta här! Fattar ni att jag hållt mig i snart 3 veckor?!

Puss å kram på er!


16 kommentarer:

  1. haha men det var ju inte svårt att lista ut vad den stora hemligheten var!
    ett stort GRATTIS!!!! hoppas din make kan glädjas lite längre fram när han har smält nyheten lite mer :))

    va mysigt med en stor familj!!!!
    /malin

    SvaraRadera
  2. tihi du är för härlig. Kör verligen ditt eget race and i like it!!
    STORT grattis!!

    SvaraRadera
  3. Men gud så underbart!!!! Stort stort grattis! Klart du kommer klara det galant! Stort grattis igen!

    SvaraRadera
  4. ÅÅÅÅ så härligt grattis till dig/er .
    Absolut ska jag följa dig "lite mera nu "
    själv väntar jag / vi på makens barnbarn , som inte är enkel resa
    Kram

    SvaraRadera
  5. Grattis..såå kul..
    Självklart är det inget fel med att skaffa flera barn..:-D
    Alla gör sina egna val.
    Lycka till..


    Ha en jättebra dag

    Mvh Camilla

    SvaraRadera
  6. Grattis!!! Underbart! Men måste fråga vilka preventivmedel du gick på? Kan det inte vara så att du missat en tablett om det var det du gick på? För med spiral känns det overkligt. Lycka till i massor och jag kommer följa din resa!! Snälla uppdatera lite mer :) kram

    SvaraRadera
  7. Grattis och lycka till
    Jag har känt på mig att du var gravid. Blev inte alls förvånad när jag läste det du skriver.
    Många kramar till dig och hela din familj.
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
  8. Håller med ovanstående! Grattis! Till hela familjen! Du, det är så många som tycker och tänker åt en, så skit i dem helt enkelt! Man vet bäst själv.Lycka till och hoppas allt går bra! (fniss..Nu hoppas jag vi snart ser dig i familjen annorlunda ;-) Du verkar va en sån varm och positiv människa som man gärna ser i rutan) Kram Mamma K

    SvaraRadera
  9. Veronica jakbossontisdag, 30 augusti, 2011

    Åhhh Grattis <3 Jag messa min sambo efter jag läst det innan idag! Någon gång kanske det blir en till för oss med! Hoppas du får må bra! Kram Veronica

    SvaraRadera
  10. Men GRATTIS!! Jätteroligt ;) Och du, du fixar det galant ;))

    SvaraRadera
  11. Kände oxå på mig att det var det som var din hemlighet. Så roligt och jag är jätteglad för din skull. Jag har "bara" 4a barn, och de två sista har kommit till trots preventivmedel. Ingen tror på oss, men det är dagens sanning.
    Vissa har lika lätt att bli gravida, som vissa har det svårt.
    Strunta nu högaktningsfullt i vad andra tycker och tänker och försök NJUTA.

    SvaraRadera
  12. Grattis! :) Hade i tankarna att det var något sådant!
    Här blir det bebis nr 2 i början av mars!

    Ska bli kul att följa din graviditet :)

    kram filippa

    SvaraRadera
  13. Då var det precis som jag tänkte. Ett stort GRATTIS till er båda och lycka till.

    Tråkigt att din man inte gläds lika mycket som du. Men han kommer säkert snart på andra tankar. Det är ju inte lika naturligt för dom som för oss.

    Jag har ju 4 barn och hade inte tänkt skaffa fler. Men frågan är vad man hade gjort om man hade blivit gravid ofrivilligt? Jag hade nog haft svårt att göra abort även om jag tycker att det räcker med dom vi har nu. Men i gengäld så lär jag ju inte bli gravid eftersom man måste ha sex då och det har vi ju inte. Så risken är nog minimal.

    Jag fortsätter läsa och vi ses säkert på stan någongång eller Åfårans lekplats.

    Ha det så bra. Kram Ullis

    SvaraRadera
  14. Men vad härligt!! Stort grattis till underverket i magen!!!
    Ungar är fantastiska, och visst måste det vara speciellt när det bara blir!
    Hoppas nästan att det ska hända mig nån gång ;)
    <3 liga lyckönskningar
    /Elin

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!