fredag 5 augusti 2011

Sovtider, vakentider och sextider!

Alltså hur kommer det sig att man börjar med sextider? Vakentider som småbarnförälder har man en hel del, minst sagt. Inget annat att förvänta. Sovtider vet man att får mindre av. Lika enkelt det. Men det där med småbarn och sex...eller snarare barn och sex! De små fattar ju inte så mycket, men de stora förstår ju direkt om man låser in sig toan för en "snabbis", eller hur?
Jag har flera vänner som har sextider. Typ; varje tisdag ska de ha sex, oavsett vad.
Det är ju skitbra att de kan ha det så. Själv vill jag ha sex hela tiden om jag fick välja ;) Men så ska ju båda vilja det också...
Förut hade man ju sex när lusten kom över en, nu är det mera att man tänker; Okej, Saga håller på med datorn, Arvid tittar på film, Anton spelar datorspel, Vilda och Vidar sover...hmmm...SEX!!!!!!!! Leta upp mannen, försöka förföra honom på bästa och mest effektiva sätt. Sedan på det bara! (om inte någon vaknat, börjat bråka, vill äta eller dricka något eller har bajsat...)
Som här om dagen, så hade vi sex medans alla barnen var upptagna med annat eller sov.
Så säger Tobbe;
-Älskling, ska vi avbryta här och fortsätta senare...?
Varav jag;
-Avbryta?! Är du tokig eller? HUR ska vi få till en sådan här möjlighet igen, samma dag, samma vecka?!?!?!
Men vi gjorde det i alla fall. När vi senare skulle avsluta det vi påbörjade så slutade det med att vi fick låsa in oss på toan, Vilda stod och skrek utanför och bankade på toadörren och Arvid ropade nerifrån och ville ha dricka. MEN KUL! Jäkla tur man KAN avsluta sådant väldigt snabbt (trots störningsmoment) ;) Hahaha, är man småbarnsförälder så är man! Och är man rutinerad småbarnsförälder så är man!

Nu tänker säkert flera av er; Men hallå...! Vad hände med att ha sex på kvälls/nattetid? Jo, det ska jag berätta. Då är man trött. Man somnar när man nattar barnen vid kl.20-tiden och sedan är man väldigt glad om man lyckas att borsta tänderna OCH ta av sig kläderna OCH komma till sin egen säng. Så det så. Men när man väl får till det nattetid när ALLA barnen sover så är det ljuvligt.... Hihihi!

Kom på nu att jag är vaken, barnen sover och mannen tittar på film... See you! ;)

5 kommentarer:

  1. Du är rolig du! Som jag skrattade när jag läste. Vi har ju inte ens en dörr som går att låsa. Så här blir det inte så ofta.

    Ha det så bra.

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  2. Ha ha, känner såklart igen mig i det du skriver..men vi har ialla fall precis lyckats få till barn nummer 5!! Så ibland lyckas vi:)

    SvaraRadera
  3. Ullis!

    har ni inte en enda dörr att låsa? Hihihi, spännande ;)

    Jenny!

    GRATTIS!!! Vilken vecka är du i?

    KRAM!

    SvaraRadera
  4. V.5 bara så det är lååångt kvar och en massa prövningar med Kub test osv men jag känner mig positiv, det kommer gå bra!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Haha..Du verkar bara så öppen och härlig! Skrattade också när jag läste ditt inlägg, haha, man lever sig liksom in i det, och det är ju sådär det är med att ha barn..Och OH så roligt att du är så ärligt berättande!
    Kram Mamma K

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!