måndag 11 april 2011

Kräk och ont i magen


Klockan 04.13 imorse så trodde jag att kräksjukan var på besök hos mig. Magen gjorde ont och jag mådde väldigt illa. Jag vaknade till och från fram till klockan 06.15 då jag gick upp och spydde. Då tänkte jag att det var kört, nu var kräksjukan hos oss igen och jag såg framför mig spyhinkar och tvätt i mängder de kommande dagarna. Men så mådde jag lite bättre och somnade om. Sov till klockan.09.40 och kände mig lite illamående och lite magont. Mannen åkte till jobbet och jag gick upp för att äta frukost. Jag började med två mackor och märkte att illmåendet blev bättre och försvann. Efter ett tag kom illamåendet tillbaka och jag tog två mackor till och mådde bra igen. Fortsatte så ytterligare två gånger till och sedan åt jag yoggi med müsli. Jag kände mig okej och gjorde iordning mig och småkidsen för att ta bussen till Logopeden för Arvid.

När vi åkte bussen kom jag på att magvärken jag hade påminde mig om magkatarr.


Nu på kvällen kommer det onda i magen tillbaka i intervaller och det börjar kännas bak i mitten av ryggen. När jag äter mår jag bättre.


Är det inte bättre imorgon så får jag nog gå till farbror Doktorn.


Hejsvej-magontpastej!

3 kommentarer:

  1. Hoppas du slipper doktorn och att du mår bättre i morgon!
    Och att du har en skön kväll:)
    kram.

    SvaraRadera
  2. Köp omeprazol. Finns på apoteket och är mycket bra mot magkatarr!!!

    SvaraRadera
  3. Håller med föregående talare! Krya på dig.

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!