måndag 25 april 2011

Tidig morgon

Är uppe tidigt med mina barn, även kallade Piggelinusar. Vidar har börjat vakna vid 05.00 på morgonen. Men det är okej, så länge man inte går och lägger sig försent.
Men solen skiner, och det ser ut att bli en toppendag idag med. Sista dagarna har mannen varit ledig och dagarna har fyllts med fix och trix i hemmet.
Vi har planerat hur vi ska göra i vårat hus nu när vi bestämt oss för att stanna i Ystad. Tredje våningen skall bli klar och en snygg gäststuga ska upp på tomten. Vi ska bygga en egen grill, eller jag ska inte utan min man ska men jag ska stå och hejja på ;) Pojkarna ska få en fondtapet i sitt rum och Saga ska få målat och även fondtapet och nya gardiner i sitt rum. Vidars rum ska bli klart och jag tror nog att jag ska försöka måla på frihand en fin uggla, typ den från Fablernas värld, på ena kortväggen vid hans säng. Sedan har vi ju köpt tapeter som är ljusblå och vit randiga som ska sitta på ena långväggen.
Tvättstugan ska målas i svart och det ska upp en tapet i färgskalan turkos vid trappen. Ett nytt köksbord ska på plats när vi hittat ett som ska vara stort, runt och vitt fast till ett pris som känns rimligt. Ja, ni hör... mycket att göra men det är så kul att planera!

Nu söker jag efter gardiner i vitt, lite glansigt tyg (inte genomskinligt) och även ett snyggt överkast i vitt som vi ska ha i vårat sovrum.

KRAMIS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera!