tisdag 5 april 2011

Vill så mycket!

Jag och mannen satt igår i solen på altanen medans de Arvid och Vilda lekte i trädgården. Den var 16 plusgrader och vindstilla. Så skönt. Vi satt och planerade hur vi vill göra på vår lilla tomt och i huset. Det är alltid så kul att planera sådant tycker jag. Jag vill ha en 15kvm gäststuga och inglasat under balkongen så man sitta där om det är dåligt väder och så kan även mina fina vagnar stå där istället för att ta upp plats i garaget eller i hallen. Vi vill mura upp en egen grill och verkligen satsa på en funktionell trädgård :)


Tredje våningen, som min man började inreda för ca.2 år sedan, är fortfarande inte klart och det ska också göras. När det är gjort så kommer liksom alla pusselbitar på plats. För på tredje våningen så ska det vara min mans kontor och även ett extra tv-rum och träningsrum. Vi kommer inreda det helt i vitt förutom en vägg som ska få en orange plastmatta med upphöjda cirklar och små detaljer som kommer vara orange. Kommer bli så snyggt! Så nu letar vi efter en duktig och gärna billig (om det finns sådana) elektriker, för det är nästa steg på tredje våningen.


Vidars rum ska fortfarande tapetseras på ena långväggen. Tapetrullarna ligger just nu och samlar damm. Sedan så ska jag handmåla på en kortvägg ugglor i fina färger men jag har beslutångest hur det exakt ska se ut. Jag behöver nog få lite ny inspiritation från styleroom.se igen :)


Önskar jag hade pengar så jag bara kunde se till att allt detta blev gjort, snabbt! Anlita duktigt folk som fixar det på ett par dagar och så är det klart. Hmmm. har en dubbel Trisslott där uppe...


Hejsvej-planerapastej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera!