tisdag 15 juni 2010

Min man har världens sämsta morgonhumör

Imorse så vaknade min söner kl.05.06 ?! och lilleman kom in och väckte såklart lillasyster. Då väcks även min man. Stort misstag! Han blev så sur! Han är den mest tjuriga personen när han inte får sova. Han skrek att det är ju för fan mitt i natten och han är skittrött för att han gick och la sig klockan 01.00.
Jag hatar när han är sådan. Jag vill bara packa en väska till honom med han viktigaste saker och kasta ut honom ur huset! Jag hatar att han kan vara en sådan bittergubbe, tjurskalle och surfjant!

Jag gick i alla fall upp med barnen, som jag alltid gör, nu sover han tungt i sängen utan att skämmas över att han skrek och hade sig mot barnen och utan att känna lite skuldkänslor över att han gravida fru ALLTID går upp på morgonen med barnen och att hon kanske någon gång också skulle vilja ha sovmorgon. I alla fall kanske 1 gång per år.

Jag ska väcka honom kl.09.00 på ett grymt sätt. Vet bara inte riktigt hur... Antingen så ber jag barnen sjunga och spela en sång för honom eller så kryper jag ner och drar honom i punghåret, mohahahahaha!

4 kommentarer:

  1. Ja - jag har aldrig förstått att du ställer upp och ALLTID går upp med barnen. Inte jämlikt alls - faktiskt väldigt egoistiskt av din man. Vem f-n har inte sömnbehov speciellt när man är gravid.

    SvaraRadera
  2. Nu är jag ju jättenyfiken på HUR du verkligen väckte honom!

    SvaraRadera
  3. jag håller med lotta, din man verkar inte göra alltför mycket med barnen. Fattar faktiskt inte hur du kan ställa upp så mycket för att han ska sova, festa och träna. Ska han verkligen snart bli trebarnfar?! verkar inte mogen att ta ansvar för sin fina familj. Men vilken supermorsa du verkar vara!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!