måndag 7 juni 2010

Illmående!

Idag har jag haft väldigt mycket illamående. Är i vecka 8+1 enligt mig men 8+6 enligt barnmorskan. Nu på kvällen fick jag dessutom halsbränna, som om jag inte hade tillräckligt under dagen.
Men, det liksom tillhör allt det här med att vara gravid. Och jag älskar att vara gravid, men inte att må illa.

Jag har de senaste dagarna funderat mycket på om bebisen i magen mår bra och vad det är för liten som växer inuti mig. Ibland glömmer jag att jag är gravid, vilket aldrig hänt förut. Jag hoppas att det beror på att jag är hemma heltid med en 10 månaders baby och en helt crazy 3-åring.

Nu ligger mig lilla tjej i min mans famn och snarkar högt, lik sin mor med andra ord. Jag är typ den mest osexigaste kvinnan när jag sover. Öppen mun, halvöppna ögon och småsnarkandes. Sexy! Not...

Nu ska jag gå och lägga mig, har varit vaken sedan kl .05.05 imorse och jag behöver sömn!

Godnatt-snarkfnatt!

1 kommentar:

  1. Godmorgon!(i alla fall i skrivande stund).
    Jag var också så, att jag glömde graviditeten i början, var ju fullt sysselsatt med en 1-åring då. Sen gör den sig påmind vid rörelser. Illamående är ju positivt, det betyder högre gravhormon=bebis växer ;)
    Jag åt postafen (åksjuketabletter), dom hjälpte mig. Det är jobbigt att vara illamående när man har småbarn att vara med.
    Ha det gott!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!