tisdag 1 juni 2010

När ska det ta sluuuuuuut?

Alltså jag tror jag blir galen! Mina barn är alltid sjuka på något sätt, någon av dem. Antingen så är det löss (vet ej om man kalla det sjukdom, men jag gör det), fotvårtor, influensa, magsjuka, förkylning, halsfluss, öroninflammation, förkylningsastma, mollusker, migrän och nu till sist idag; HÖSTBLÅSOR!

Arvid har fått höstblåsor. Han vaknade kl.04.45 och hade ont i hälarna, jätteont. "Ta bort det, mamma! Ta bort det!" har han skrikit hela morgonen. Han väcker Vilda och hon bajsar igenom allt och det läcker ut i sängen...någon form av magåtkomma kanske?
Först såg jag ingenting och trodde han hade växtvärk. Sedan tänkte jag att det var en sticka i foten eller båda fötterna. Men inte det, såg ingenting när jag tittade. Arvid ville ha plåster på fötterna. Men det blev inte bättre. Han får panik av plåsterna och får ta av dem.
Sedan ser jag att han har utslag över hälarna och Arvid har panik så ont det gör. Stackarn...

Ringer BVC och då ser vi att han fått blåsor runt munnen också. Japp, höstblåsor. Visar sig i form av blåsor runt och i munnen, utslag/blåsor på händer och fötter. Smittar.

Ja, ja, mycket ska man gå igenom med de små. Blir en runda till Apoteket idag och fylla på vårat stora medicinskåp.

Hejsvej-höstblåsorpastej!

2 kommentarer:

  1. Hej! Känner inte dig, men ramlade in på din blogg när jag hoppade från blogg till blogg. Tycker det verkar vara mysig läsning här.Är det OK om jag följer din blogg?
    Och du verkar intressant med att du är förlossnings intresserad, samma här. Grattis också till eran nya graviditet ;) själv har jag 6 barn ;)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vad kul att du vill följa min blogg :) Du får gärna följa den!
    Kul med fler som är förlossningsgalen. Oj, 6 barn! Det är inte många är kontakt med som också har många barn.
    ag har alltid sagt att jag vill ha 6 barn, men det blir stopp efter denna ;)

    Mvh,
    Victoria

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!