måndag 2 maj 2011

En toppen dag!

Idag har det varit underbart trots att jag fick gå upp klockan 05 med lille Vidar. Men det är så det är att ha barn :)Har varit på öppna förskolan med småkidsen och sedan på promenad med en annan mamma. Vi promenerade hem till mig och satt och drack te och snacka i solen. Efter det så var jag och ungarna hemma hos en granne en liten stund, där jag slukade flera av hennes egenbakade kakor som var så goda! Det blev min lunch...bra bantning ;) Sedan gick vi till Netto, jag och alla barnen förutom Anton som mötte sina kompisar på vägen dit och ville hellre leka med dem en stund i parken.

Nu har vi ätit precis och allt har varit lite kaosartat som det brukar vara mellan kl.17.30-20.00. Köket ser ut som en bomb slagit ner och detta måste fixas, NU!

Men vad sjutton! Nu när jag skriver så ser jag något på mitt linne (vita med blåa ränder) tittar ner och inser att jag tydligen spillt hamburgerdressing på mig, trots att jag bara ätit två tuggor av maten för det är allt vad jag hunnit med. Snyggve! Att man aldrig kan få vara hel och ren! Är det inte någon av ungarna som kräks, kissar eller dräller på en så spiller man något själv, såklart.

Hahahaha, känns som om jag bara babblar just nu, stackars er ;)

Nu blir det läggning av barn för ikväll är det "En Unge i Minuten"! Och det ska jag se, OSTÖRT!

Kram på er!

4 kommentarer:

  1. En unge i minuten är veckans höjdpunkt här också. Då sitter jag klistrad framför tv:n!

    SvaraRadera
  2. Jag har stängt in mig i sovrummet med datorn i knät och en unge i minuten på tv ;)

    SvaraRadera
  3. Hur gör ni när ni ska iväg? Med bil och vagnar och allt det där :)? Tack för en bra blogg!

    SvaraRadera
  4. Anonym- Vi har en stor bil och så har vi antingen bara dubbelvagnen med oss eller den och en enkelvagn, ibland även en enkelvagn beroende på vad vi ska göra och vart vi ska någonstans.

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!