onsdag 4 maj 2011

Noll koll

Jag måste bara berätta en grej som hände i förrgår.

Vi skulle natta barnen och jag ville att alla skulle sova så jag kunde se "En Unge i Minuten", ifred. Tobbe gick upp med Vilda och jag skulle natta Arvid och Vidar. Men så blev det en himla tjafs med Anton, snart 9 år, för han ville inte sova. Så när han till slut går och lägger sig så är klockan redan 20.57 och jag har barra hunnit få Vidar att sova. Arvid är fortfarande vaken och jag inser att jag inte kommer hinna sjunga 3 sånger för honom som jag alltid brukar göra. Så jag (mitt ego) beslutar att skicka upp honom till Tobbe som nattar Vilda i vår säng eftersom jag vill se mitt program. Arvid går glatt upp till pappa och känner mig nöjd. Hinner precis ta fram ost med kex och ett glas rött när det börjar.

Jag tittar på programmet och det är tyst på hela ovanvåningen, alla sover. När det är slut så fortsätter jag att titta på tv och sitter lite framför datorn. När Vidar börjar göra ljud ifrån sig i vagnen gör jag iordning en flaska ersättning och går upp med honom och lägger honom i sin säng och han somnar om.
Jag sminkar av mig, kissar och borstar tänderna. Går in i Antons och Arvids sovrum för att släcka lampan och ser att Arvid ligger inte i sin säng och förstår då att han sover i vår säng. På väg int ill vårt sovrum så passerar jag Sagas sovrum och går in och släcker hennes lampa och tittar på min stora dotter som sover så sött.
Jag går in i vårt sovrum för att hämta Arvid men hittar bara Vilda och Tobbe! Jag väcker Tobbe och undrar var Arvid är. Han säger att han vet inte, han trodde Arvid var med mig. Jag får lite panik och börjar leta på golvet, ingen Arvid.
Jag letar i Vildas rum, ingen Arvid. Jag går i Vidars rum och letar, ingen Arvid. Jag går in i Antons och Arvids rum igen och hittar inte Arvid där heller. Jag vet att han inte är där nere, så var är han??? Jag pratar med Tobbe igen som är upp och borstar tänderna och inte förstått än att jag inte hittar Arvid. Till slut går jag in i Sagas rum igen och hittar honom i Sagas säng liggandes bakom henne, inklämd och sovandes väldigt gott. PUST! Jag säger att jag hittade Arvid i Sagas säng och bär in honom i sin säng.
Sedan kommer Tobbe och frågar mig var Arvid är? Jag säger att jag bar in honom i hans säng. Jag går in i vårt sovrum för att lägga Vilda i hennes säng, men hon är inte där, jag frågar Tobbe; Var är Vilda? Han svarar att han burit in henne i hennes rum. Varav Tobbe då frågar mig var Vidar är? Och jag svarar att han är i sitt sovrum.

Sedan säger Tobbe; Alltså älskling, vi känns som om vi typ inte har någon koll på våra barn alls. I en kvart har vi stått och frågat varandra, var är Arvid, var är Vidla och var är Vidar, fram och tillbaka, NOLL KOLL! Men egentligen hade vi koll, typ ;)

Jag och Tobbe brister ut i asgarv och skrattar så mycket att tårarna rinner! Hahahahaha!

3 kommentarer:

  1. Tur jag bara har en unge, haha!!!

    SvaraRadera
  2. Har också bara en o det kan vara rörigt ibland

    SvaraRadera
  3. Hahaha..Ni är bara för underbara!

    Mamma K

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!