tisdag 20 september 2011

Ska jag rota fram hatten???

En gammal bild från -10 när vi skulle flyga till Stockholm (då med "bara" 4 barn...)!



Pratade med min underbara väninna Angelica idag och behövde lite tips och råd nu när jag ska boka in en resa för mig och barnen upp till Stockholm. Självklart vill man ju att det ska bli så billigt som möjligt men ändå rätt smidigt.


Tar jag flyget kostar det t/r 2620 kr, rätt mycket pengar men ändå billigt med tanke på att jag och 5 barn åker t/r. Problemet här är att när Tobbe ska skjutsa oss så får inte vi alla plats i bilen till flygplatsen eftersom vi bara har en 6-sitsig bil och jag har inget körkort än. Då måste vi fixa skjuts av någon annan. Det finns ingen flygbuss här ifrån.


Tar jag tåget kostar det t/r 1578 kr (utan internet) för oss alla men då tar det totalt 5 ½ timme med tåget till Malmö först. Problemet här är att eftersom 2 av mina barn är åksjuka så får de medicin som gör dem väldigt dåsiga och trötta och de kommer somna, även Vidar kommer somna då han är liten fortfarande och sover då och då. I den vagnen på tåget som har utrymme för vagnar som jag vill boka plats i är det fullbokat redan och det finns inte plats för oss. Detta innebär att jag kommer bli tvungen att fälla ihop vagnen... och det blir ju problem.


Så vad ska jag göra??? Vad skulle ni gjort?


Men hur som helst så säger min väninna Angelica till mig att oavsett vad så kan jag ju ta fram en hatt och ställa fram, för folk kommer typ vilja betala för att bara titta på oss när vi ska åka iväg med packning, vagn och alla barn! Självklart skojar hon bara men jag tyckte det var så kul! Som gatu-artister som underhåller folk. Därför skulle vi egentligen vara med i Familjen Annorlunda ;D Bra underhållning för de som gillar! ;) Hahaha!


KRAM!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera!