torsdag 1 september 2011

En underbar torsdag!

Egentligen har jag skitbråttom, men ändå så sätter jag mig här och skriver ;) Barnen skulle varit på dagis typ NU, men Arvid ville titta klart på sin film bara. Jag har faktiskt hunnit duscha, tvätta håret, sminka mig och klä på mig. Helt otroligt!

Vidar har somnat sött i sin vagn och Vilda dricker sin andra vällingflaska för idag. Idag är det nämligen invigning av nya mödravården här i Ystad. Jag har listat mig där och ska på inskrivning den 13 September. Men idag ska jag ta mig dit och tjuvkika lite och även lämna visitkort som de kan lämna om någon behöver en Doula.
Jag har ju fått ett Doulauppdrag och jag vill ha fler! Kontakta mig om ni behöver en Doula :)

Med risk för att de tycker jag är lite jobbig, som en stalker, ska jag alltså ta mig till nya mödravården som heter Qvinnohälsan, idag kl.11.00. Hahaha! Men jag brinner så för allt det här med barn, graviditet och förlossning. Skulle ju kunna bosätta mig i den världen fullständigt!

För övrigt så har mitt illamående lugnat ner sig väldigt mycket, men trött är jag. Annars har jag inte många fler graviditetssymptom just nu och det känns lite jobbigt för då tror jag såklart att något är fel och galet. Eller kan det bara vara så att jag är så lycklig att få äran att vara gravid igen att jag helt enkelt inte känner av det på samma sätt, jag liksom förtränger det.
Jag vet förvisso att symptomen kan lugna sig i dessa veckor också. Men ni vet hur tankarna går, även om man kan eller vet en himla massa!

Nu ska jag kila!

See you later ;)

KRAMIS!

1 kommentar:

  1. hej! va roligt att läsa om dej för vi har exakt likdana intressen typ barn och barnvagnar :-) älskar barnvagnar :-) har 7 barn och snart kommer nummer 8:a . ska bli roligt att följa din blogg from idag. såg att du hde en donkey väntar själv på min från holland men den kommer inte förrns i seo/okt men det gör mej inget då jag ändå bara betalar mindre INKL tullbehlr ön vad själva vagnen kostar i sverige :-)) ha en bra kväll hälsn anna

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!