torsdag 15 september 2011

MVC i förrgår!

I förrgår var jag på MVC, det nya privata MVC, Qvinnohälsan! Riktigt fint är det där och mysigt. Allt känns riktigt nytt och fräscht. Vi satt och pratade i 1 timme och många tankar och funderingar kom upp i mitt lilla huvud. Jag fick näst intill lite panik och ångest när vi pratade om förlossningen med Vidar och allt som hände där omkring. Jag har inte bearbetat förlossningen än och jag kände stressen över att hinna göra det och förbereda mig inför nästa förlossning, för denna förlossning SKA bli positiv och bra, helst gärna helt underbar och fantastisk!
Det är bra att jag går hos kurator och jag måste även gå på Alma-samtal. Konstigt, trodde aldrig att jag skulle behöva det. Jag som hjälper andra med förberedelser inför förlossningar och stöd under förlossningar. Men när man själv behöver det så kan man inte hjälpa mig själv, utan man behöver hjälp utifrån. Och det är skönt att veta att det finns hjälp, riktigt bra hjälp.

Som ni förstår så har mitt MVC-besök startat en himla massa tankar, funderingar och känslor. Men det är bra, för då kan jag också bearbeta allt.

Jag har bestämt att jag ska börja på Yoga för gravida och vattengympa. Jag ska försöka (om jag orkar) även varje kväll meditera och göra avslappningsövningar.

Nej, nog pratat om detta. Idag ska barnen till dagis och jag ska ha en hemmadag med Vidar och fixa och pyssla, tvätta och ta en härlig dusch!

KRAM PÅ ER!

3 kommentarer:

Vad roligt att du vill kommentera!