fredag 2 september 2011

Mina graviditetstest!

Nördigt kanske (eller till och med lite knäppis-varning) men här har ni dem;

MINA GRAVIDITETSTEST!

Har ju haft lite svårt att fatta att jag faktiskt är gravid, tog senaste testet igår och det visade mycket tydligt ett stort och härligt plus! :)


By the way;

Idag går jag in i vecka 8!!!










Jag har en liten fråga till er läsare.

Tycker ni att jag vi ska ta reda på vad det blir för liten en?
Jag har ju alltid tagit reda på det, men nu känner jag ett stort sug att veta.

Varför vet jag inte...

Vad tycker ni?



KRAM!








18 kommentarer:

  1. God morgon på dig !
    Nej jag tycker faktiskt inte om just det !! tyvärr (förlåt) vet jag ju att vi ska få barbarn (flicka )menar absolut spelar ingen roll men ville först inte veta det .
    sedan kommer 1 utav barnens kusiner få 1 kille 1 månad senare enl bf . Du frågade jag svarade
    kram kram

    SvaraRadera
  2. Tycker du ska ta reda på vad det blir:)
    Blir så mycket roligare att köpa blåa eller rosa saker :P

    Själv tog jag reda på det och jag är 16 år och min lilla prinsessa är 7månader.:)
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Grattis!! Men guuud va roligt att du är gravid igen! Trodde inte ni skulle ha fler barn;-)?!
    Nej jag tycker absolut inte att du ska kolla denna gången. Har aldrig kollat mina 3 graviditeter, utan väntat spännt när de kommit upp på bröstet!
    Nu vill jag oxå ha en till ju;-) Får nog börja tjata lite här hemma;-)
    Grattis ännu en gång!
    Kram K

    SvaraRadera
  4. Jag kollade inte när jag väntade barn. Jag kände på mig hela tiden ändå att det skulle bli en flicka vilket det också blev.
    Kram till dig
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
  5. Grattis till gravidteten
    roligt att ni ska ha en till..var det svårt att övertala manen att du vill behålla pyret i magen.själv så har jag 4 flickor och ganska tätt 5år 3 år 1,5 år och 3 månader. men e redan sugen på 5 helt sjukt kanske...men det e grymt att vara mamma och gravid.kramis och lycka till med gravidteten.Mvh Nina

    SvaraRadera
  6. GRATTIS!! Hade oxå nuvaring och väntar nu nr 5, fast jag ska i ärlighetens namn erkänna att jag glömde sätta in en ny under semestern och vi tog en chansning. Det slutade i att jag nu är i v9. Vad gäller din irritation på omgivning som lägger sig i så känner jag detsamma. Men det blir väl så om man sticker ut från mängden med något? Hursom helst vågade jag idag först berätta för mamma att det kommer en till och det mottogs med "jaha, men känner ni NÅN annan som har så många barn?" Precis som om hon kommer skämmas över mig/oss...och försöker hitta nån annan i omgivningen som oxå har det så det inte ska kännas så konstigt. Ja ja i april kommer h*n och det kommer bli så mysigt.
    Förresten kommer jag försöka ta reda på vad det blir...tycker det blir mer verkligt då och man kan välja namn lättare. Lycka till

    SvaraRadera
  7. Hej! Du som har koll på allt det där med barn och föräldrar penning, får man nya dagar till varje barn? Barnbidrag? Har hört att man får mera desto fler barna, typ 1 1/2 per barn? Stämmer det? Saknar du ibland ditt jobb? Var det lngesen du jobbade? Förutom då 24/7 mamma rollen :)

    SvaraRadera
  8. Sjukt skulle jag vilja kalla det o aningen besatt. Tycker synd om din man!

    SvaraRadera
  9. jag skulle inte tagit reda på det, gjorde de inte med min första och nu är jag i v14 med nr2, få se vad det blir när den kommit ut:) lycka till iaf och grattis:) kram

    SvaraRadera
  10. Man får väl skaffa hur många barn man vill det är väl inte sjukt. Hon verkar ju vara en kanon mamma. Och hennes man är nog lika glad för sina barn som hon är! Det som är sjukt är människor som skaffar barn som inte tar hand om dom. Hårt skrivit tycker jag. Men alla har ju rätt till sin åsikt. Peace!

    SvaraRadera
  11. Jag tycker det luktar svartsjuka från anonym......

    SvaraRadera
  12. Absolut inte svartsjuk, hon får väl tåla åsikter om hon bloggar om sitt liv. Det jag tycker är sjukt är Att ha en hel butik med gravtest hemma o dessutom använda upp alla. Besatt tycker jag d verkar att skaffa så många barn så tätt, de andra hinner ju inte få vara bebisar innan d är dags för nästa. Jag tycker d är egoistiskt att skaffa en till mot mannens vilja. Nr 2-3 kanske tom nr 4, men därefter tycker jag båda ska vara väldigt eniga om att man vill ha fler. Du skriver ju själv att du är besatt av förlossningar!!
    Dessutom tycker jag att oavsett hur mkt kärlek man har, hur stort hus man har osv inte väger upp tiden ma missar med varje barn när man har så många. Man kan omöjligt ge varje barn den tid dom behöver när man har 6 st.
    Du som skriver att jag är svartsjuk är bara fruktansvärt löjlig. Jag delar min åsikt, that's it!

    SvaraRadera
  13. Hej Victoria! Hoppas du får en skön dag med din Härliga familj. Jag sa alltid att jag skulle ha en stor familj. Men det gick snett när jag fick mitt första barn så det blev inte fler. Tänk va bra när det finns många barn i en familj. Det finns alltid någon att leka med.
    Så tycker jag att om man skriver kommentarer så kan man väl skriva under med en signatur åtminstone. Eller är man rädd att vederbörande ska få veta vem man är.
    kramis
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
  14. Hej! Har kikat in här en gång tidigare pga att jag såg att du var barnvagnstokig, det är nämligen jag med;) Och så tänkte jag "en fembarnsmorsa" hmm undrar hur hon är och hur hon ser ut... Lite sådär fördomsfullt. Fick mig en knäpp på näsan när jag ser hur vacker du är och läser om din kärlek till barnen. Du kan fint titulera dig kvinna. WOW! Jag är väldigt imponerad! Grattis till nummer 6 i magen! Vad häftigt!!!! Ska bli kul att följa er. Och du.. inte bry dig om dumma kommentarer. Passar det inte kan man läsa någon annans blogg istället.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  15. Vadå synd om hennes man! It takes two to tango! Han har ju lika stor del i graviditeten som Victoria. Det enda säkra sättet att inte få barn är att inte ha sex. Har man sex får man vara berädd att ta konsekvenserna. Antalet barn man har avgör inte hur mycket tid man tillbringar med sina barn. Jag känner familjer med ett barn, som leker max 20 minuter i VECKAN med barnet. Sedan känner jag familjer med fem barn som leker 20 minuter om DAGEN med sina barn. Det handlar om prioritering, planering av dagen och intresse! Inte antalet barn. /Xana

    SvaraRadera
  16. Anonym du kan ju inte ha verken väntar, fött eller uppfostrat ett barn med den inställningen du har.
    Victoria jag tycker du verkar vara en supermamma!

    SvaraRadera
  17. Dessutom om du nu så gärna vill dela din ärliga åsikt kan du passa på att krypa fram ur skalet och sitt inte och tryck under anonym!

    SvaraRadera
  18. Men Gud ni läser verkligen mellan raderna!! För det första har jag aldrig sagt att hon är en dålig mamma!!! Jag sa hon verkar besatt som har 70-11 gravtest hemma o dessutom använt alla! Varför jag tycker synd om mannen? Victoria har vid flera tillfällen skrivit att han absolut inte vill ha fler barn, även att hon har svårt att acceptera detta. Visst, han kan vägra sex, men hade äktenskapet hållt då? Tror ju knappast att d bara är han som vill ha sex.....
    MIN personliga åsikt är att när man blir gravid när bebisen bara är runt halvåret så får bebisen inte vara bebis tillräckigt länge. Den blir automatiskt stor när den nya bebben kommer.
    O så fruktansvärt löjligt att påstå att jag aldrig kan ha fött eller väntat barn! Jag har tre barn själv o har även gjort abort då jag blev gravid när min första bara var 4 mån. Säger absolut inte att V ska göra det, men då du undrade så berättar jag.
    Att jag inte vågar stå för mina åsikter är oxå trams, orkar inte registrera ett konto bara, har heller ingen blogg att länka till. Hjälper d att säga att jag heter Louise?! Nä, jag tänkte väl det!!
    //Louise från Sundsvall

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!