onsdag 14 september 2011

Grattis fina lilla Änglabarn Julia på 1-årsdagen.

En del säger att de sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.





Idag den 14 September är det 1 år sedan den finaste lilla Ängeln föddes.

Tyvärr fick hon inte stanna hos oss men vakar över oss istället i himlen.


Jag var Doula åt en av min bästa väninna som fick det obegripliga beskedet att

barnet i hon bar på inte levde längre.

Det var 10 dagar innan BF.


Att förstå hur de kände sig och fortfarande gör, går inte om man inte själv förlorat ett barn. Men jag kan tänka mig det, och det är så fruktansvärt och orättvist, sorgen är enorm.

Bara tanken på det får mig nästan att bryta ihop...


Allt kom väldigt nära mig.

Att få vara med och hjälpa till vid människors svåraste stunder är väldigt speciellt.

Julias födelse förde oss ännu närmare och idag har vi ett band som aldrig kommer att brytas. Mitt i all sorg så fanns det ändå en sådan lycka när Julia kom till världen, för äntligen fick vi se det lilla knytet, hålla henne och suga in vartenda liten detalj av henne.

De var en sådan värme, ro, tysthet och så mycket kärlek som fylldes

i förlossningesrummet när hon föddes.

Och tårar.


Så idag skulle hon fyllt 1 år. Lilla fina Julia, med en liten söt näsa, brunt hår, runda goa kinder och en fin liten mun. Så vacker och helt perfekt.



Till mina kära vänner, Julias mamma och pappa;


Jag tänker på er under dessa dagar extra mycket och jag finns här dygnet runt för er. Ni finns alltid i mitt hjärta och Julia kommer alltid ha en del av mitt hjärta.



Här kommer en dikt jag hittat och jag tycker den är så vacker.






En liten ängel



Var inte arg lilla mamma jag var tvungen att gå.


När dom klippte banden, orkade inte mitt hjärta att slå.


Älskade pappa, mitt liv blev så kort. Ta hand om varandra, när jag flyger bort.


Jag vet att ni gråter och det finns ingen tröst, men lyssna till era hjärtan och ni kommer höra min röst.


Jag finns inte bland er, men jag finns ändå


Jag hör era böner och älskar er så!



Okänd författare



Med all min kärlek till alla fina människor där ute och till alla små änglar som finns bland oss!



3 kommentarer:

  1. Vilken underbar dikt du skrivit, tårarna rinner på mig nu så jag knappt ser vad jag skriver till dig. Tror dom vet hur du känner med dom

    //kram

    SvaraRadera
  2. Åhhhh, Victoria. Vad vackert och värdigt du skrev. Blir så ledsen över att lilla ängeln var tvungen att lämna mor och far och dig.

    Kram/ Kristina Tomis Blissinger

    SvaraRadera
  3. Tack älskade vän ja vi har ett alldeles speciellt band mellan oss och jag tackar dig av hela mitt hjärta att du orkar vara en del av mitt liv. Så fint du skrev jag blev så rörd av det och dikten fick mina tårar att rinna.
    Många kramar/ Sofia mamma till världens finaste ängel

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!