tisdag 6 september 2011

IDAG FYLLER JAG 31 ÅR!!!



Idag är det min födelsedag och jag har blivit ordentligt firad!






Allt började imorse med att jag kom ner till köket och det var tända ljus, en kladdkaka med ljus i och en lagom stort paket inslaget i silverpapper och limegrönt snöre runt om. En stor kopp te och ett kuvert.


Jag öppnade kortet (se ovan) och läste ett jättefint kort där min älskade man har skrivit till alla barnens namn och med bebisen i magen ;) Jag undrade var han var och han sa att det var hans pussmunnar ;) Han är för underbar!!!


Sedan öppnade jag paketet och där var en extern hårddisk som jag önskat mig länge för att spara allt jag har på min dator. Den sjunger nämligen på sin sista vers...


Jag var så glad och vi åt frukost och de stora begav sig till skolan.

De mindre barnen skjutsade vi till dagis och så skulle vi ner på stan och mysa.

(Mannen hade tagit ledigt hela dagen fårn jobbet)


Vi åker ner och så påpekar jag att han åker fel. Rätt vad det är så är vi utanför Ystad Saltsjöbad och så stannar han och säger att han bokat in mig på ansiktsbehandling och spa hela dagen!!! Skoja att jag blev paff och helt överraskad! Och så glad!


Jag tackade med miljoner pussar över hela min mans ansikte och stutsade in!


Jag har badat, bastat, simmat, legat i uppvarmt utebad, ätit en god lunch och ledag i en stor himmelsäng och bara vilat och läst och så har jag varit på ansiktbehandling med lermask, peeling och handmassage!

UNDERBART!!!


Klockan 15.00 hämtade mannen och de tre småbarnen upp mig och sedan tog vi en promenad på stan och till lekparken och lekte i solen med barnen.


Mina stora barn har meddelat att deras present är lite försenad men de har givit mig mängder med pussar och kramar så jag behöver inget mer :)


När jag kom hem så stod en vacker ros med ett presentkort i från underbara Sarah och Charlie med barn, TACK!!!

Så imorgon blir det en sväng till H&M för att inhandla ett par mammabyxor jag hittat.

De som jag hade på mig idag sprack när jag satte mig i bilen på väg från Spat, hahaha, sprack jättemycket precis vid snippan!!!


Allt har varit fantastiskt idag och jag är så lycklig!























Bilderna är från Ystad Saltsjöbad!

Visst är det fint?


KRAM PÅ ER!

9 kommentarer:

  1. Vilken mysig dag, men jag har för mig att man inte får lämna barnen på förskola när båda föräldrarna är lediga... inte ens när de är 15 timmars barn... Kan tänka mig att det inte är så populärt hos förskolan om det kommer fram.. Rätta mig om jag har fel..
    Den laglydige :-)

    SvaraRadera
  2. Åhh så vackert och ett stort grattis!!!!

    SvaraRadera
  3. Grattis Grattis på din födelsedag. Det låter som om du haft en helt underbar dag.
    Vilken härlig familj du har.
    kram Kram till dig.
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
  4. Håller med första kommentaren. Lämna barnen på dagis när båda föräldrarna är lediga...ILLA!! Kanske ett tecken på att många barn är för mycket!!

    SvaraRadera
  5. Ok nu måste jag lägga mig i igen trots att d verkar va skottpengar på dom som har åsikter i denna bloggen!
    Det är faktiskt inte olagligt att lämna barnen på dagis fast man är ledig o sen tror jag att många barn blir ledsna om dom måste stanna hemma från kompisarna! Min minsta som nyss börjat dagis står o hänger vid grinden varje morgon i väntan på att få gå till dagis!
    /Louise (som inte vågar va anonym längre)

    SvaraRadera
  6. man får såklart lämna barnen när man är föräldraledig med ett annat barn, minstingen är ju hemma. Låter som en en härlig dag. jag har också ett presentkort från min födelsedag liggande i lådan, nu blev jag lite extra sugen på att utnyttja det. Tänkte ta massage och en heldag helt själv precis som du! Kram Nina och grattis i efterskott!

    SvaraRadera
  7. Till Nina: Det är inte alls självklart!!! Den regeln gäller när EN förälder är hemma med sin bebis, inte när BÅDA är lediga och den ena föräldern är som i detta fallet på spa... Hade ju varit ett ypperligt tillfälle för pappan att umgås med sina barn i mitt tycke......

    SvaraRadera
  8. Men herregud, du som är anonym, vad är problemet? Alla blev nöjda, barnen fick gå på dagis vilket dom älskar, mannen fick göra sitt och Victoria fick en underbar dag. Måste var jobbigt att vara så in i bängen laglydig.

    SvaraRadera
  9. Gud vilken underbar dag det låter som du fick . Grattis från mig i efterskott
    //kram kram

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!