onsdag 7 september 2011

Lite svar på vissa kommentarer.

Det har kommit en hel del kommentarer som jag gärna vill svara på.

Min man har ett företag också som han jobbar hemifrån med. Igår så visste jag inte om denna överraskning, men han hade jobbat hemma när Vidar sov, med företaget. Han hade tagit ledigt från sitt ordinare jobb. Då har man rätt att lämna på dagis. Dessutom lämnade vi senare och så hämtade han tidigare. Sedan är jag nästan helt säker på att om vi frågat på dagis innan så hade det inte varit några problem alls att lämna om min man ville vara helt ledig, för en enstaka gång.
Mina barn älskar dagis och eftersom jag är mycket hemma med (alla) mina barn så längtar de verkligen att få träffa sina kompisar och fröknar där.

Alla har rätt till sina åsikter på min blogg, men det finns så många sätt att uttrycka sig. Ibland kan något uppfattas på ett annat sätt än vad man tänkt sig. Men om man inte gillar min blogg så tycker inte jag att man ska läsa den.

Ang att min man absolut inte vill ha fler barn så vill jag påpeka att detta barn var inte planerat, men att vi nu är eniga om att behålla barnet. Det har varit en tuff och svår fråga med hur vi skulle göra. Jag kör absolut inte över min man, men frågan är och har varit svår. Ska man behålla barnet trots att den ena är mindre nöjd med det eller ska man göra en abort mot ens egen vilja? Vill absolut inte hamna i denna sits igen och därför kommer min man göra en sterilisering efter detta barn, ett barn som nu är efterlängtat av oss båda och syskonen!

Jag anser att frågan om tid till sina barn har inte med hur många barn man har bara, utan också vad och hur man prioriterar sitt liv. Jag älskar att vara med mina barn och spenderar väldigt mycket tid med dem och även ensamtid med dem alla. Vi har en fin familj och vi älskar att umgås tillsammans. Jag älskar att vara mamma och är som "gjord" för detta, eller hur jag nu ska uttrycka mig.

Men framför allt så älskar jag mina barn och min man!

Och ang mina graviditetstest så är det så att jag och en väninna delade på ett 20-pack när vi beställde. Detta är inte knäppt alls. Jag har väldigt många väninnor som köper och tar många, många tester. Visst är det lite kul att kissa på stickor, men i detta fall hade jag inga hemma och beställde just för att jag misstänkte att det kunde vara något, även om jag inte trodde det. sedan var jag tvungen att få det bekräftat igen och igen och igen, för jag hade så svårt att tro på det. Sedan gjorde jag en liten rolig sak av det och fotade dem :)

Kram på er!

6 kommentarer:

  1. Väl skrivet Victoria ;))
    Och det med tester, när känslan är så fin att det känns overkligt, så vill man få det bekräftat gång på gång.
    Ska bli roligt att följa dig under ännu en graviditet.
    Kramiz/Annkatrin

    SvaraRadera
  2. Då är i så fall jag och en vän lika knäppa med grav.testen ;) Man får väl testa hur många gånger man vill!

    Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Knäpp? Du? Aha nej! en ytterst klok, vacker och underbar människa. OCH en go och hängiven mamma. Puss

    SvaraRadera
  4. Hej Victoria!
    Tittar in hos dig och önskar dig och hela din familj en jätteskön och avkopplande helg
    Kram
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
  5. Skit i alla kommenterar , ni gjorde helt rätt & man FÅR VISST lämna sina barn iaf i min kommun . Finns människor här som lämnar flera ggr om året för att åka Ullared !!!!
    Ang stickorna helt rätt kolla om + är kvar
    //kram igen

    SvaraRadera
  6. Gick in här efter att ha läst om Bugaboo Donkey på FL och ville veta mer om vagnen :) Men så läste jag det här inlägget och ville bara kommentera att jag vet exakt vad du menar när det blir oplanerat och man inte tänkt sig fler barn. I mitt fall rör det sig om nr. 4 i ordningen men det spelar ingen roll. För jag hade lika gärna kunnat skriva de orden själv med hur chocken kommer, man vet varken ut eller in eftersom man kanske tänkt sig en till om 3-5 år och maken är ännu mindre inställd på ett nytt barn. Det är ingen rolig sits. Men så en dag bestämmer man sig efter flera veckors funderande och då är det ren och skär lycka!!!
    Btw gjorde jag också många grav-test min första graviditet. Jag hade använt ett test som ju är 97% säkert och preventivmedel som var 98% säkert. Så när testet var positivt var sannolikheten faktiskt större att det visade fel än att preventivmedlet inte fungerat. Så när jag köpte nästa test var jag övertygad om att det skulle vara negativt. Efter tre positiva tester ringde jag ungdomsmottagningen för att göra ett grav-test och fick frågan; Har du någon anledning att tro att du är gravid? jag svarade; nej, men grav-testet är positivt. Och fick till svar att "ja, då är du gravid". Jag hade fram tills dess inte fattat det *haha* Så visst kan man behöva testa många gånger för att fatta att det ofattbara är sant!!
    Den här gången ska jag göra KS och då kommer jag sterilisera mig. För oss går gränsen vid 4 barn för att ha tid och "råd". Men om den gränsen går vid 2 eller 8 är ju individuellt för varje familj. Men jag kan verkligen känna igen mig i det du skrev!!
    Kram JW (små fötter)

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!