måndag 16 maj 2011

Akuten idag

Det som jag varit så rädd för sedan vi flyttade till hus är att någon, speciellt barnen, ska ramla ner för trappan. Det hände idag. Lilla Vilda halkade högst upp på en leksak när vi skulle ner och ramlade ner för hela 16 trappsteg och slog i huvudet om och om igen. Jag blev så rädd och skrek och la ner Vidar i sin säng och skyndade mig ner för att trösta Vilda. Hon skrek direkt men jag såg att hon hade bulor och sträck efter trappstegen som avtryck i ansiktet. Det svullnade. Vilda slutade gråta rätt snart men jag var ju orolig för att hon hade hjärnskakning eller något annat. Så vi åkte in till akuten.

Tack å lov så var det ingen fara med henne och otroligt nog så har mycket av bulorna och blåmärkerna lagt sig.

Det är ju inte första eller sista gången som jag kommer få hjärtattack...det vet jag. Det var så läskigt!!!

Älskar mina barn!

5 kommentarer:

  1. Fyy det där är inte kul.
    Det har vi varit med om några gånger,senast med Robin.
    Tack o lov så är dom så tåliga när dom e små..
    Men man blir ju såå rädd..
    O just att se händelsen o inte hinna fram innan dom redan är nere...
    Vi har oxå 16 trappsteg o rakt ner & ingen sväng i mitten..

    Mvh Camilla

    SvaraRadera
  2. Min flicka ramlade ner från en trapp när hon var liten. Jag lyckades få tag i henne två millimeter innan hennes huvud hade sopat i klinkergolvet, tala om tur...

    SvaraRadera
  3. Jag har ett barnbarn en liten tjej på 1 år och 4 månader som klättrar och far som bara den. Hon har tre äldre bröder som hon bara ska efter. Jag bara väntar på att få höra att hon ramlat ner. Jag går på helspänn hela tiden. Men barnen klarar sig ganska bra ändå.
    Kram kram
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
  4. Vi har satt en grind annars blir det bara en massa klättring i trappen, jag är alldeles för nervig att lillen ska trilla ner =/ *hönsmorsa*

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!