lördag 14 maj 2011

Stöld!

Idag har jag varit med alla barnen på stan och det har varit minst sagt fullt upp. Efter att sprungit i butiker och jagat barn så kom vi till Max. Där köpte jag tre stycken MaxBoxar till barnen (Vilda och Vidar sov i vagnen). Jag kollade, som jag alltid gör, att allt på brickorna stämde och gick till bordet. Anton sprang iväg på toa snabbt och jag och Saga gick för att hämta dricka. Arvid spelade X-box som man kan spela på Max. När vi kommer tillbaka så visade det sig att Sagas plånbok blivit stulen från hennes väska som hon lämnade på stolen. Jag tänkte att hon letat dåligt men vi hittade den inte. Och inte heller fanns den i vagnen eller i min väska. Vad sjutton, någon har stulit hennes plånbok!!!
Jag blev upprörd och arg, för vem fan snor ett barns plånbok med bara 57 kr i och ett bibliotekskort!?!?

Okej, vi får meddela personalen på Max men börja äta ni, säger jag till barnen. Jag delar snällt ut allas hamburgare och pommes men inser att en hamburgare fattas!? Vad nu då??? Vem snor en hamburgare? Detta störde mig något enormt! Jag frågar några tjejer vid ett bord bredvid om de sett något, men de hade det inte tänkt på om det var någon vid vårat bord. Jag går ner till kassan för att meddela att de har något jädrigt puckad tjuv här inne och även för att köpa en ny hamburgare till Arvid som blev utan. Saga går iväg till affärerna som vi varit i för att kolla om hon glömt sin plånbok någonstans.

Jag kommer fram till kassan efter ett tag då jag stått och retat upp mig i kön på det som har hänt. Jag meddelar tjejen som jobbar på Max vad som hänt och beställer en ny hamburgare. Då kommer Saga fram till mig och visar upp att hon hittat sin plånbok. Lite skämmigt eftersom tjejen på Max hörde detta. Ja, ja, sa jag och meddelade då att faktiskt fattades en hamburgare och detta var ju skandal...!

Hur som, hamburgaren är ett mysterium, det är borta! Det stör mig som bara den! Men jag ska inte haka upp mig på småsaker.

Nu ska jag laga tacos och sedan blir det ju Eurovision Songcontest ikväll och jag hejjar på....Eric Saade!!! Nu ska vi vinna! Det känner jag på mig ;)

Hoppas ni alla kära läsare får en underbar kväll!

Kramis!

2 kommentarer:

  1. Klart man stör sig! Sån är jag också:)
    hoppas ni får en mysig lördagskväll!
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Fanns pengarna kvar i plånboken?
    Det är fräckt när folk inte kan låta bli det som inte är deras. Hoppas ni ändå fick en skaplig kväll.
    Här hos mig i Uppsala regnar det och är grått idag. Urtrist väder.
    Kram kram
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!