onsdag 13 april 2011

Vilken morgon!

Flera i familjen vaknade på helt fel sida idag. Herregud, vilken kaos det blir då! Stora dottern påstår att jag inte älskar henne för att jag inte förlåtit henne pga att hon ljög för mig igår och sedan skrattade åt mig när jag var arg. Så hon gick omkring och beklagade sig. Lilla dottern bara grät och grät och grät. Inget hjälpte till början men sedan fick hon en välling (efter att jag serverat youghurt, macka, knäckemacka och juice) och då blev hon nöjd. Puh! Lille Vidar blev ledsen för att syrrorna var ledsna och Anton blev nerbrottad av Saga för att han råkade borsta tänderna med hennes tandborste och han då skrek som en stucken gris. Arvid sprang omkring i sin egen värld och lekte Spindelmannen och gjorde diverse ljud ifrån sig. Så om någon gått förbi vårt dårhus imorse så hoppas jag att ni inte blev rädda eller undrade var som hände ;)

Hur som helst, så kom de stora iväg till skolan (Saga förvisso fortfarande sur) men Anton var glad. Nu är Vilda också nöjd och Vidar har somnat. Även om kaoset "bara" pågick i 40 minuter så tog det en stor del av musten ur mig. Men det är så det är ibland att vara förälder, oavsett om du har 1, 2, 3, 4, 5 eller fler barn.

Nu ska jag samla nya krafter och småbarnen ska till dagis. Sedan är det mysstund med Vidar!

KRAM!

4 kommentarer:

  1. Jag har bara en unge men även hon han ställa till med kaos ibland. Dock är det mer sällan nu, hon har blivit äldre och förståndigare. Förstår att det kan vara kaos hemma hos er. Ändå blir man nog mer tålmodig som förälder när man har så många barn, eller?

    SvaraRadera
  2. Jo, visst kan det vara så att man blir det. Sedan tror jag mycket hänger på hur man är som person också. Jagkan vara rätt tålmodig, men till en viss gräns och blir jag typ galen ;)

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Härlig morgon ni haft... Min morgon var oxå kaose... Den ene surare än den andre;-)
    Kram K

    SvaraRadera
  4. Haha..Förlåt att jag skrattar, men du beskriver det så himla härligt! Såna där morgnar är man inte så himla glad just mitt i det, o tålamodet är inte alltid på ens sida, men bakefter kan man ju bara skratta åt det =D Barn är härliga! Hoppas resten av dagen gick bättre ;-)
    Mamma K

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!