söndag 14 augusti 2011

Herregud...




...här har det hänt grejor, men tyvärr inget jag kan berätta om i dagsläget. Därför har jag varit "Off" ett tag. Jag hoppas ni alla mår bra och ahft en underbar helg!


Denna veckan har det regnatå regnet å regnat å regnat. Har nog aldrig varit med om så mycket regn någonsin. Igår var vi på kräftskiva och det är ju så gott!!! Tackar våra kära grannar, Per och Ulrika, för underbar kväll och fantastisk mat!


Jag drog mig hemåt vid kl.00.45 men mannen stannade kvar ända till kl.04 på morgonen :) jag kände mig lite som en svikare, men jag hade varit vaken sedan kl.05.45 och orkade verkligen inte mer. Idag har vi bara slappat, ätit, varit i parekn med de små en liten stund och tittat på film. Nu sover alla barnen och mannen har somnat i Arvids säng, som vanligt när han ska natta honom.


Inskolningen är nu klar med Vilda och Arvid på deras nya dagis. Vilda blev ju såklart sjuk natten till onsdagen och var hemma onsdag och torsdag, men fredagen gick super så det känns skönt.


Känns sköt att börja komma tillbaka till mer rutiner igen och Saga och Anton längtar så mycket till skolan! de har fått hem en var sin skoluppgift och det är så kul att se dem göra dessa.


Snart fyller min son 9 år, min lillabror fyller "kangåpåkrogenålder" dvs 18 år och jag fyller hela 31 år! Vi alla fyller år dagarna efter varandra. Anton den 5 sep, jag den 6 sep och Dogge den 7 sep.


Herregud, min lillebror fyller myndig!!! Jag minns det som igår när han sprang omkring med sina blonda lockar och pussvänliga kinder och ropade " Toija!" Toija!". Hahaha, fast innan han kunde söga det så kallade han mig för "Mamma". Hihihi, det tyckte jag var jättekul när jag var på promenad med honom i vagnen och alla trodde jag var värsta unga mamman!


Liksom vad önskar man sig när man blir vuxen? Det jag önskar mig är: att mina barn får vara friska och glada, lycka, välmående, ett körkort och en rosa Jumpsuit från Gina Tricot :)


Nej ni, nu är det läggdags för en ung tantilutta som mig ;)


KRAM PÅ ER!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera!