tisdag 30 augusti 2011

Bild på min mage!

Okej, mammabyxorna åkte fram för 1 vecka sedan. Det syns att jag är gravid.

Visst det är en hel del fett som fyller ut den också, men det känns som om hela kroppen och min livmoder är så van att vara gravid just nu att magen fullständigt "poppar" ut så fort jag får plus på stickan ;)


Jag hade ju rensat bort alla mina mammakläder eftersom vi inte skulle ha flera barn nu. Jag hade lite planer på en till om 3-5 år, men tydligen ville någon där "uppe" inte det, utan att det skulle bli just nu. Så det var lite tur att jag inte hann sälja min mammakläder...

Jag skulle sålt dem och mängder med andra kläder och saker jag rensat ut på Loppis den 7 Augusti, men det blev inte av, känns som om det var någon mening med det.


Jag njuter av att vara gravid igen. Njuter till fullo!


En läsare frågade vilket preventivmedel jag tog och det var Nuvaring. Man sätter i den som en tampong och har den där i 3 veckor, sedan får man ett sms om att ta ut den och då får man mens och sedan får man nytt sms om att sätta in en ny igen efter 1 vecka.

Hur enkelt och smidigt som helst.

Och 97% säker.... Vilket innebär 3% osäker, eller vad man ska säga ;)


Jag vill också tacka alla ni som kommenterat och grattat till denna graviditet!

TACK :)


KRAMIS!



7 kommentarer:

  1. Ojojoj! Ploppar ut, minst sagt! Härligt :) Grattis till din blivande drömfamilj på 6 barn, precis som du önskat :)

    SvaraRadera
  2. GRATTIS!!!! Förstår att ni måste ha blivit chockade, men vad mysigt med en liten till!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh grattis vad kul! Jag trodde jag såg fel att du hade lagt in en gammal bild=) Men så gick jag ner lite och såg ju att ni väntar en liten till. Åh så härligt! Men du hur ska du göra med vagn nu???=D få det bli trillingvagn nästa gång=D Än en gång grattis! Kram Carro

    SvaraRadera
  4. wow, vilken kropp. Du ser typ ut som jag och jag är i v.26 *skratt* Måste ses snart och jämföra :-)
    Kram
    mary

    SvaraRadera
  5. GRATTIS! Vilken stor mage du har redan, du kan defenitivt inte dölja detta förstår jag! Jag kan säga att jag är inte avundsjuk på illamåendet och tröttheten, fy hundan... Hoppas det snart går över, KRAM!

    SvaraRadera
  6. Du är så fin, min kära väninna.

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!