måndag 25 oktober 2010

Saknar...

...min familj så mycket. Jag hoppas, hoppas, hoppas att min pappa kommer ner till Skåneland denna veckan igen. Och om 17 dagar så åker vi upp till Stockholm, tom med min man ska med. Vi ska bila upp och det blir ju ett äventyr med 4 barn, minst sagt.

Ni som har erfarenhet att bila längre sträckor med barn, vad har ni för tips och råd? När ska man åka? Vad ska man ta med sig till ungarna?

När vi kommer upp ska vi alla bo hos min pappa i en 2:a, men finns det hjärterum så finns det stjärterum :)

Vi ska hitta på så mycket kul. Äta goda middagar, gå på museum, på bröllopsfest, göra stan och shoppa, jag ska klippa mig (som jag alltid gör i Stockholm) och äta sushibuffé.

Men först då ska min pappa komma och min underbara väninna Angelica med partner kommer också över allhelgonahelgen. Så jag har MYCKET att se fram emot!

Sedan när vi kommer hem från Stockholm så är jag i vecka 33 redan och då är det verkligen nedräkning för lilleman i magen... Längtar!

Kram på er!

8 kommentarer:

  1. När jag bilar 30 mil med 6 barn, så är nog det viktigaste att ta med, fika på väg, saft, frukt, pyssel.
    Till småkillarna har jag med välling på tetra. ;) Jättepraktiskt.

    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Hej Vickan=)
    Barn-i-bil-tips;
    Inget godis (sockerspeedade ungar i bilen är inte kul;) hellre frukt och smörgåsbitar, typ.
    Sago/musik-cd.
    Dvd.
    Varsin liten ryggsäck med bok/leksak/spel.
    Vi brukar förbereda Elvira att vi ska åka bil heeeela dagen, från morgon till kväll.. Är man förberedd är det (kanske) lättare att acceptera att det tar tid;)
    En resväska med tålamod till oss föräldrar, haha.
    Godd luck sweetie!
    Var i Sthlm håller ni hus när ni är här?
    Kram, Anna

    SvaraRadera
  3. Jag har bara ett barn så jag har väl ingen erfarenhet att åka med så många barn... Dock åkte vi till USA i somras och då får man verkligen veta vad man inte har med sig! Mat som barnen gillar till exempel. Har du bärbar dvd så ta med den med favoritfilmen. Musik går ju alltid bra. Sen någon liten kudde om man blir trött är ju inte helt fel. Jag hoppas det går bra. Har du barn som kan sova i bilen så är det ju lugnt. Vi åkte från USA mitt i natten och barnet mitt satt vaken med stora ögon och tittade på Alice i underlandet medans hennes mamma sov som en stock!

    SvaraRadera
  4. Vi längtar också efter er! Nedräkning börjar nu.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vi bila till stockholm i juli o då va vår flicka dryga 2 månader o så har vi två större pojkar 6 & 4 år o det gick jätte bra.. Hade två stopp med mata, fika o lite blöjbyten.. Vi åkte tidig tidig morgon (eller mitt i natten) kl 3:30 från ystad för att barnen skulle sova gott iallafall halva resan o det gjorde dom.. Sen fick dom titta på DVD.. Så klara vi det så fixar ni det också.. Blir kanske jobbigast för dig som ska sitta gravid i bilen så länge.. Lycka till..

    SvaraRadera
  6. hej svej...

    vi åker ju tillsom tätt till svärisarina i trollhättan .. tar 4 timmar enkel väg...

    vi brukar ha med Rittaval.. vi köpte en bärbar dvd dom va riktigt poppis.. nån bok är också bra.. och sen brukar vi stanna efter halva vägen och fika..och stäcka en stund på benen.. " typ hamburgerkedja..." där hon kan "leka av sig lite.." =)
    de kommer säkert gå hur bra som..
    kram kram

    SvaraRadera
  7. Tack för alla bra och fina tips :) McDonalds står redan på listan (krav från en höggravid kvinna) Sedan har jag tänkt mig bärbar DVD, bara det att vi inte har någon... Får se om jag kan hitta 2 st till bra pris.

    Har tänkt mycket på när man ska åka och tänkte att tidig morgon eller efter middag är bra tid. Men nu är det ju inte jag som kör...

    Det som oroar mig mest är Vilda som inte finner nöja i att titta på film eller rita. Och Arvid som är åksjuk... Men det skall nog lösa sig med åksjukearmband, får jag hoppas.

    Fler tips???

    KRAM!!!

    SvaraRadera
  8. Lycka till med resan hit mot mina trakter ☺ & graviditetnes fortsättning. Jag fick min sessa i v33+0

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!