torsdag 21 oktober 2010

Bokat en tid till MVC igen

Jag pratade med min barnmorska igår och kom fram till attjag nog kunde vänta med att mäta magen till den 1/11 då jag redan har en tid.
Men efter natten som varit så har jag ändrat mig och nu bokat in en tid till på tisdag. Under natten så har det varit fullt upp i magen och det har tryckt på överallt. Idag har jag en tung tryckande känsla mot ryggen och rumpan, liksom inifrån. Obehagligt är det och jobbigt. Jag tycker även att jag har svårare att andas, kan liksom inte ta ett djupt andetag och blir jätteandfådd vid minsta rörelse.

Jag funderar fortfarande på det här med könet...kan liksom inte riktigt släppa det.

Lilleman är fortfarande sjuk här hemma men mår mycket bättre idag än igår och någon direkt vila blir det inte av.
Känner att jag skulle vilja ha någon här när Tobbe inte är här. Känner mig så hjälplös ifall att något skulle hända.
Jag har börjat fundera så mycket på förlossningen och att det faktiskt kan bli helt annorlunda nu när jag har Polyhydramnios. Jag vill inte att Tobbe ska jobba så långt ifrån mig. Jag vill inte att mamma, pappa, moster, syster m.m. ska bo så långt ifrån mig. Jag behöver dem, NU! Så nu vill jag (mitt i allt) flytta upp till Stockholm ännu mer. Men det går ju inte.... Och jag vet att jag har vänner här nere, men jag vet också att jag inte kan förvänta mig att de ska kunna finnas där på samma sätt som man faktiskt kan förvänta sig av sin familj.

Någon som vill komma och bo hos oss tills bebis är född???

Kramis på er alla!

Ps. Ska försöka hitta mitt måttband här hemma så jag kan mäta omfånget på min mage.

4 kommentarer:

  1. usch vad jobbigt att ha familjen så långt bort:-( var jobbar din man? och VAD jobbar han med? har han ett jobb som han kan lämna på direkten om nåt skulle hända? skickar massor av styrkekramar till dig <3

    SvaraRadera
  2. Lycka till med din graviditet nu. Hoppas det ordnar upp sig för dig så du får någon nära till hands nu när du har det tungt & jobigt, det kan gå välldigt snabbt så du vet☺

    P.S jag har en utmaning till dig i min blogg om du har lust ☺ Kramizz

    SvaraRadera
  3. Tack snälla ni <3

    Milo- Min man jobbar ca 6 mil från oss och i en möbelbutik. Så det tar ca. 40-60 min för honom att komma hem.

    Och jag vet att det kan gå snabbt, tror att om vattnet går så föder jag nog inom 1 timme...

    Ska in och kolla utmaningen :-)

    KRAM PÅ ER!!!

    SvaraRadera
  4. Hej du....vände sig bebisen inatt kankse?

    Förstår att du känner oro, eftersom vi knappt hann in när molly föddes o jag var öppen 7cm utan att ha ont så hade jag varit ganska rädd om jag var gravid igen. Chansen att föda hemma hade varit väldigt stor.

    Men du....detta fixar du! DU kan detta!!!!!!!
    ....spelar nog ingen roll hur många barn man föder, man är nojig o jag upplever att man blir det mer o mer...Jag tror på dig! kram Sabina Hedin

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!