lördag 30 oktober 2010

FEL I TIDNINGEN!

I våras blev jag intervjuad av tidningen Föräldrar & Barn. Det skulle handla om att operera brösten. Jag opererade mina bröst den 7 Februari 2006. Artikeln kom ut i månadens nummer 11/2010 och när jag läser den så ser jag att det står flera fel!
Eftersom de skrivit ut min bloggadress i artikeln så vill jag passa på att rätta de felen som var här i min blogg.

1) I intervjun står det att min läkare som opererade mig fick liva mig att jag skulle kunna amma efter operationen. Detta har han inte gjort. Däremot så sa han att det säkerligen inte skulle bli något problem eftersom inläggen lades bakom bröstmuskeln. Men han kunde inte lova något.

2) Det stod även att inläggen är placerade framför bröstmuskeln därav att det känns mer naturligt. Helt fel! Inläggen ligger bakom bröstmuskeln och därför känns de väldigt naturliga eftersom mitt "riktiga" bröst ligger främst.

3) De har skrivit att jag är 34 år!!! Herregud, vid intervju tillfället så var jag 29 år och jag har precis fyllt 30 år. Räcker det inte med den 30-års krisen som jag redan har? Måste de förvärra det ännu mer? Ser jag verkligen ut som 34 år? Jo, på bilden kanske, för den var ju inte så bra...men vad hade jag förväntat mig efter att ha legat i maginfluensa och samtidigt som jag tagit hand om magsjuka barn senaste dygnen...

Hur som helst så vet jag att alla kan göra fel och jag är inte så jättebitter ;) Men jag ville framföra det här i min blogg för er som läser.

1 kommentar:

Vad roligt att du vill kommentera!