söndag 3 oktober 2010

Bara en lunch

Tittar i kylen, finns typ inget gott att laga till lunch. Okej, pasta går alltid hem hos barnen, det får bli pasta. Pasta med....? Jag letar och letar. Hittar inget enkelt. Åh, barnen är hungriga NU! Varför har jag inte kollat detta innan? Varför kan jag inte bara planera lite bättre ibland? Pastasåser i olika former brukar alltid fylla mitt skafferi, sk "Nödmat". Pasta med någon enkel pulverpastasås blir perfekt!

Rycker upp skafferidörren och inser att vi har inga pastasåser kvar!!! What?! När hände detta?

Leta, leta, leta... Hittar Café de Paris sås, det får bli det till pastan. hmmm, kommer barnen att tycka om det? Osäkert. Men jag testar. Hittar en stor påse fryst broccoli i frysen, mmm gott, min gravidhunger rycker in och säger att jag måste ha broccoli. Jag värmer det vid sidan om till mig.

Pastan klar på 10 min, såsen klar på 5 min. Broccolin likaså. Serverar barnen och slänger på en broccolibit var, lite nyttigt i alla fall.

Vad händer??? DE ÄLSKAR DET!!! Jag har aldrig sett Vilda äta så mycket och snabbt. Saga tar 3 rejäla portioner och Arvid 2 portioner.



LYCKAT, BILLIGT OCH FAKTISKT GOTT!



Fast det blir att storhandla när mannen kommer hem från jobbet....



Hejsvej-broccolipastej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera!