lördag 5 mars 2011

Namn-ångest!

Jag har skrivit om det tidigare men måste göra det igen. Nu har vi lite olika alternativ på namn och jag vill veta vad ni tycker. Har ni förslag på något fint namn så skriv gärna det till mig.

Alt.1. Kent Vidar Torbjörn
Alt.2. Sven Vidar Teodor
Alt.3. Sven Vidar Torbjörn

Observera att min man och hans pappa heter Torbjörn i tilltalsnamn :)

Det lutar åt alternativ 1 eftersom det är vad min man helst vill, men jag vill känna att det är absolut det jag vill också men känner inte riktigt så även om det är lite coolt. Vår andra son heter Clark Arvid Torbjörn. Kopplingen där emellan är ju Clar Kent, efter stålmannen som är min mans stora idol (hahaha, hur låter det?). Arvid och Vidar är samma bokstäver och har de har namnsdag samma dag och sedan Torbjörn eftersom min man heter det och hans pappa och Arvid i andranamn.

Kom med idéer gärna!

Ha nu en underbar lördagskväll, det ska jag ha!

Puss å Kram på er!

4 kommentarer:

  1. jag skrattar lite när jag läser din blogg för du har samma smak som min bästa vän agneta. jag minns när hon fick sitt andra barn för några veckor sen , jag paxade för Robin, men hon paxade för ARVID ( men snälla sa jag , inget gubbnamn!!) hennes förste fick heta vide som jag numera kallar videung ! men min bästa vän va bestämd o gav sin andra son namnet Arvid. o Arvid är ju så söt så tom Arvid-namnet blev superfint ! jag har döpt mina till 4 namn var =) ja jag ska ju alltid överdriva =) kramis en ny bloggläsare =)

    SvaraRadera
  2. o föresten ...varför inte Arvid vidar teodor ?!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker Sven Vidar låter bättre än Kent Vidar. Fast det är roligare med Kent när den andre sonen heter Clark :)
    Torbjörn tycker jag är givet!

    SvaraRadera
  4. Hello darling, SJÄLVKLART alternativ 1!! hahahha Clark Kent är ju bara såååå rolig koppling. :)

    Love you lots!!
    Massa kärlek!!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!