måndag 14 mars 2011

Mitt nya liv

Japp, nu har jag börjat mitt nya liv med preventivmedel. Mini-piller är det som jag får ta eftersom jag ammar. Gillar inte biverkningarna... " Fler än 1 på 100 kvinnor får acne, viktökning, spänningar i brösten, illamående...m.m." Jag tar pillerna varje morgon när frukost skall göras. Annars kommer jag glömma dem och det är ju inte bra.
Min son Anton är ju sk. p-piller barn. Jag åt p-piller och blev ändå gravid med honom. Ingenting jag är ledsen för (eftersom jag fick världens finaste son) men i detta läget med 5 barn och min kropp som är helt slutkörd så hoppas jag verkligen att dessa piller kommer fungera.

Nej, nu ska jag göra iordning oss! Här kommer dagens schema:

Kl.08.44 Ta bussen till Öppna Förskolan

Kl.09.00 Öppna Förskolan

Kl.11.50 Ta bussen till stan

Kl.12.30 Lunch med barnen

Kl.14.00 Öronläkaren med Vilda

Kl.15.00 Visning av den nya skolan för Saga

Sedan hem!

KRAM PÅ ER ALLA FINA LÄSARE!

5 kommentarer:

  1. Jag äter ju oxå dessa piller och har inte en enda biverkning! Har inte någon man just nu men faktum är att när jag hade det så blev jag inte fravid. Vissa är nog mer känsliga än andra. Sen finns det ju de som blir gravida för att de har varit lösa i magen en enda dag... Hoppas de funkar på dig och att du slipper mens-helvetet!

    SvaraRadera
  2. Måste oxå börja äta något... Annars är risken att jag snart blir 4:a barns mamma;-)
    Kram K

    SvaraRadera
  3. Åh sådana dagar gillar jag, fullt-upp-dagar!
    Ha de gott, igelkott:)

    SvaraRadera
  4. Renée-Skönt att höra att du inte har någon biverkning :) Hoppas jag inte heller får det, för det är det inte värt känner jag.

    Äppelblomman-Hihihi, hade inte det varit lite kul då? ;)

    Tre ungar och bebis i magen- Jag älskar sådana här dagar!

    Hejsvej-fulltuppastej! Hahaha, ser ut som " full tupp astej", fast det ska vara "fullt upp pastej"!

    KRAM PÅ ER ALLA!

    SvaraRadera
  5. 100000 tack för tipset idag på sjukhuset. de tog emot homom genast. Läkaren ringde till akuten för ett möte med en kirurg. Ja så blev det..5 timmar senare hemskickad över natten med påföljd tillbaka 7.30 imorgon bitti....fler provtagningar, kimmo hög feber, ont i magen fortfarande+1 misstänkt blindtarm..kraaaaaam

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!