onsdag 23 mars 2011

En måndagskväl...

En smått hysterisk måndagskväll med trötta barn och en mamma som vill att alla barnen sover innan "En Unge i Minuten" börjar. Det slutade med att Tobbe somnade med Vilda när hon skulle nattas och Arvid somnade så här på soffan bredvid mig, för jag vågade inte gå upp och riskera att somna när jag skulle natta honom och missa allt. De två stora gick och la sig utan problem, TACK MINA DARLINGAR!
Jag kanske är en hemsk mamma som låter min son somna i soffan (speciellt så här...), men ibland måste JAG också få vara lite självisk och tänka på mig, mina behov och mina intressen. Sedan så skulle han prompt ligga så i soffan så då är det ju hans val ;) Ser inte skönt ut, men kul!
Hur många av mina läsare följer programmet "En Unge i Minuten"? Vad tycker ni om det?
KRAM!

6 kommentarer:

  1. Haha, vilken style! Nej jag vill inte se det programmet.... Det söker mig när de stönar och får ont....

    SvaraRadera
  2. Hej, jag har bara sett första delen men den tyckte jag var lite tunn -hände inte så mycket liksom. Strax innan jag skulle få mitt första barn 2008 gick en bättre serie: tror den hette Barnmorskorna?Där var lite mer action. Åh vad jag satt och grätt ömsom rörd av det vackra i nyfött barn ömsom livrädd att själv föda...

    SvaraRadera
  3. Är sååå bra!!! Sitter bänkad framför tv varje månd kl 21! Finns det ngt underbarare än förlossningar o en älskad unge som kommer till världen<3 Tack för en fin blogg!

    SvaraRadera
  4. följer den, och jag vill med ha sovande barn till de börjar :) Även om lill killen (6v) brukar vara vaken o "titta" med mig. Älskar den.

    ungmammakarin.blog.se

    SvaraRadera
  5. Tipsar om tv4-play på tv4.se
    Där har du en vecka på dig att se programmet gratis, så slipper du paniknatta barn :-)

    SvaraRadera
  6. Just det, glömde säga att jag med stoooor glädje följer serien. Gråter o skrattar om vartannat. Men som trebarnsmor existerar inte TV på utsatt tid... Tack för tv4-play!

    Tack för en fin blogg!

    //Lisa

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!