tisdag 8 mars 2011

Lurade min bebis.


För en timme sedan så lurade jag min bebis...

Han var så ledsen för att han var övertrött, han bara grät och grät. Jag försökte ge honom bröstet, nappen, flaskan, vagga honom, mysa i sängen, köra honom i vagnen, ja jag försökte nästan allt. Och så fort han höll på att somna så väcktes han av något ljud från syskonen eller en leksak eller en telefon.
Desperat som jag blev, för ingen vill ju att sin bebis ska vara ledsen, så kom jag att tänka på att när vi ska ut och gå och han är ledsen så lägger jag ner honom i vagnen, sätter på honom mössan, stoppar om honom och sedan får han vänta där till jag blir klar med de andra barnen och mig själv. Du brukar han nämligen alltid somna.
Så jag, helt enkelt, satte på honom mössan och tog en tunn filt omkring honom, gav honom nappen och gissa vad? HAN SOMNADE DIREKT OCH SOVER SOM EN STOCK!
KRAMIS!


3 kommentarer:

  1. Ja det är bra att ha knep att ta till när småttingarna inte vill somna.
    Ha en skön dag tillsammans med dina barn.
    Kram
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
  2. Tack Margit!

    Jag hoppas du också får en underbar dag :)

    KRAM,
    Victoria

    SvaraRadera
  3. hihihih där va du smart =) visst e det hemskt när dom e ledsna ? finns dock inget goare än bebisar =) hoppas du får en fin dag !
    kramis betty

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!