måndag 29 mars 2010

Söndag hela veckan!

Måndag idag men det känns som söndag. Denna veckan har barnen påsklov och mannen har dessutom varit ledig idag. Vi är nästan klara med rummen på ovanvåningen. Sagas rum blir faktiskt riktigt bra, Antons och Arvids rum är okej, men kommer inte bli helt bra förrän jag varit på ett besök till IKEA. I lööööve IKEA! Det var nu så länge sedan som jag var där, då blir det fokus på IKEA-övertalning på mannen närmsta veckorna, vilket innebär att jag förhoppningsvis kommer dit innan Juni i år.
Hur som helst, vårat sovrum blir också riktigt bra fast jag har inte bestämt vilken färg jag ska ha än... Rummet är ju vit och allt annat likaså, förutom sängen som är blå/vit rutig (Hästens). Kanske ska köra på marint tema, lite Lexington style. Vet ej...var inne på turkost också. Jag får känna efter lite helt enkelt.

Idag sa min dotter till mig:
- Mamma, du ser så finsk ut!
- Jaha... svarade jag lite undrande.
- Ja, för du har så många finnar. säger hon snabbt och konstanterande.
Ja, men TACK så j***a mycket!!! tänkte jag. Jag kan ju inte hjälpa att jag är allergisk mot skånevattnet eller är det mensen som är på G kanske? Fy, men jag ser ut som en mupp fullt med vattkoppor i fejjan.

Barn är ärliga och rätt så lustiga ibland. Men ibland så önskar man att de kunde knipa ihop sin lilla mun, så är det bara.

Nej, nu ropar sängen min på mig och jag ska krypa ner och gosa in mig under täcket och somna djupt. Drömma underbara drömmar och bara njuta.

Godnatt-Drömskatt!

2 kommentarer:

Vad roligt att du vill kommentera!