onsdag 3 mars 2010

Fantasi vs verkligheten

Onsdags morgon och jag är helt slut idag. Eftersom jag gick och la mig vid ettiden inatt och gick upp vid sex på morgonen så känns det som om jag blivit överkörd eller nåt. Kroppen är helt slut och det känns som jag har kilotunga påsar under ögonen.

Mannen sover, som vanligt.

Barnen ska till skolan nu och Arvid ska snart till dagis. Sedan ska jag försöka få mig någon timmes sömn med Vilda. Samla på mig krafter, ork och tålamod.

Idag måste duscha och tvätta håret också. Kanske lite halvsnuskigt, men jag kommer inte exakt ihåg när det var sist jag gjorde det, i förrgår kanske... Hahaha, tro nu inte att jag är någon snuskfia men ibland är det bara så man inte haft tid till det. Eftersom jag dessutom somnade och har sovit hela natten med mina myskläder som jag hade hela eftermiddagen och kvällen igår så känner jag mig ännu äckligare än äckligast.
Hmmm, ett bad kanske... Med lite levande ljus, lugn musik och nya numret av Föräldrar och Barn. Ansiktsmask, peeling och rakning. Åh, då kanske det blir lite...ja...ni vet...hihihi! Jag ser det framför mig;

Victoria ligger i sitt heta bad, ljuv musik är på i bakrunden och de levande ljusen brinner som lågan i hennes kropp. Hon är ny duschad och doftar som rosenblad över hela kroppen. Hon har len hud som silke och hennes smala slanka ben ligger sexigt över badkarskanten. Det ångar i badrummet. Från värmen, upphetsningen och förväntningarna. Hennes välformade bröst är styva och hon längtar...

Verkligheten;

Victoria ligger i sitt varma bad, med den enda radiostationen på i bakrunden. Det levande ljuset brinner knappt och det är mörkt. Hon är ny duschad men svettas som en gris av det extremt heta vattnet. Hennes hud är som russin och hon inser att den korvar sig. Dags att skrubba. Hennes ben ligger utmattade som stora stockar över badkarskanten. Det ångar i badrummet. Victoria ser nästan inget och får svårt att andas. Hon skär sig när hon försöker raka regnskogen. Hennes mjölkfulla amningstuttar börjar läcka och hon slutar ändå aldrig att hoppas....


Hejsvej-badapastej!

2 kommentarer:

  1. Hann inte med att läsa här igår, men vilka flin jag fått nu på morgonen när jag fått lite tid över att läsa :)

    Du är verkligen en så härlig person!

    Ha en underbar dag, kramar Jenny

    SvaraRadera
  2. Du skriver så bra och blandar dina ämnen friskt. För en mamma 70 mil bort kan jag följa ditt liv.

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!