onsdag 31 oktober 2012

Oktobers sista dag.

Hej hopp!

Sista dagen på oktober månad och vi närmar oss December med stormsteg. Bebisen rör sig jättemycket och hickar ofta. Så gulligt! I förrgår när jag var på toa så kände jag hur huvudet åkte ner i bäckenbotten, skithäftig känsla. Så nu ligger bebisen rätt med huvuvdet, i alla falll än så länge.

Håller på att planera inför Vilda och bebisen nya rum som de ska få. Kollar tapeter, tyger, möbler m.m. 
Vi har precis gjort om i vårat nya sovrum och jag har fått en egen walk-in closet :) Det är så fint!
Och så ska Saga få nytt rum också, så det håller jag också på att planera. Märks inte alls att man är gravid, villl boa in sig inför bebis ankomst. Tobbe har sagt att det är tur att vi är överrens om att det inte blir fler barn efter detta för han orkar inte göra om i huset heeeeela tiden ;) Hihihihi! För det är jag som planerar det mesta och så är det Tobbe som får fixa det eftersom min rygg och sammandragningar hindrar mig. Stackarn! Fast fint blir det! :)

Jag var ju hos läkaren för ett par veckor sedan och jag har stor bebis i magen och rikligt med fostervatten men inte för mycket fostervätten eller för stor bebis, än. Så det känns verkligen jätteskönt!
Dessutom så har mina 2 samtal med bm Bodil på förlossningen och ett samtal med kuratorn Marie hjälp mig så mycket! Känner mig nu taggad till max att föda barn igen och ser fram emot. Nu känns det spännande och häftigt och jag är så glad att jag fått tillbaka den känslan!

Jag är ju beräknad till nyråsafton och det är många som gissar å har sig när bebis kommer titta ut.
Så nu undrar jag; Vad tror ni? :)

Mina andra barn kom i vecka:
*Saga 39+6
*Anton 38+5
*Arvid 39+3
*Vilda 39+0
*Vidar 39+1

Kramis!

  

5 kommentarer:

  1. 38+6 gissar jag. Hoppas inte på nyårsafton. Men det verkar inte vara så stor risk. :)

    SvaraRadera
  2. Tänk om Bebisen kommer som en Julklapp. Man vet aldrig.
    Ha en bra dag.
    Kram
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
  3. Åh, så supermysigt!! Min man och jag (mest min man) har precis kommit fram till att det är definitivt att vi inte ska ha fler barn, och det är tyvärr med sorg i mitt hjärta som jag ska försöka lära mig att leva med detta. Njut av din graviditet!

    SvaraRadera
  4. Hej Victoria!
    Det är bara jag maxelonia som tittar in till Dig och undrar hur din graviditet flyter. Jag är så nyfiken.
    Hoppas att det går bra för dig.
    Massor av kramar till dig från mig.
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
  5. Nej nu vill jag har ett blogg inlägg!!
    Jag har en fråga, behöver tips på bil, vad har ni för bil?
    Hoppas du mår bra i graviditeten!!?
    Kram Veronica

    http://4livliga.blogspot.se/

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!