tisdag 21 december 2010

Tre dagar kvar till jul!

Julafton närmar sig med stormsteg och jag har fått gipsas om idag, IGEN! Jag har känt sedan i fredag ett obehag och tryck mot hälsenan. Självklart har jag tänkt att det kanske ska kännas så eftersom jag är opererad där omkring och lidit. Men igår så kände jag på gipset där under och insåg att det var som en buckla där i gipset. Mannen och min pappa tittade och sa att något legat mot där och har formats inåt mot hälsenan.

Jag ringde till sjukhuset och fick idag komma på koll. Då visade det sig att de har råkat lägga ner mitt ben efter att de gipsat på en liten plastrulle som sitter i gipsrullarna, för formen var precis efter en sådan. Så det var bara att såga upp gipset igen och gipsas om. Jag var såklart skiträdd att det skulle göra lika ont som sist, men det gjorde det inte. Det kändes men det var helt okej.

När de tagit bort gipset så hade jag fått ett typ blåmärke på hälsenan för att det tryckt så. Gipsteknikern sa att om jag hade kommit en vecka senare så hade det var ett sår där och det hade inte varit kul, så det var bra att jag kom nu och fick det bytt.

Man undrar ju hur det kan vara möjligt att de låter en människa (som dessutom är höggravid) att först vänta i 2 dygn på operation, sedan gipsa mig fel 2 gånger, inom loppet av 6 dagar???

Hur som helst så nästan alla julklappar inköpta nu och kvar återstår att slå in alla dessa paket. Ska försöka ta itu med det ikväll och imorgon.

Hoppas julafton blir bra och flyter på utan några konstigheter....

KRAM PÅ ER!

8 kommentarer:

  1. Men de är ju inte klokt... Ett sånt fel borde ju anmälsa:-( Tänk om du hade kommit in om en vecka...? Tycker att du fått lida nog mycket nu...
    Skickar över masor av julkramar till dej

    SvaraRadera
  2. TACK :)

    Ja, jag funderar på att anmäla faktiskt. Tycker inte att det ska gå till så här...

    SvaraRadera
  3. Förresten, KRAM PÅ DIG jag önskar dig en riktig god jul :)

    SvaraRadera
  4. Skönt att du fick det omgjort! Hoppas verkligen att din julafton blir lugn och fin!

    SvaraRadera
  5. Hoppas att det löper på nu och att Du får en skön Jul.
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
  6. Klart din jul blir bra, du är omgiven av de som älskar dig! Nu får det vara slut med otur och ont, och snart ses vi - längtar!

    SvaraRadera
  7. Jag tycker synd om dig och jag tycker inte det är rätt att man ska behöva vänta så länge på operation. Men de är tyvärr vanligt att man behöver byta gips någo dag efter op då foten/benet ofta svullnar vilket gör att gipset sitter för hårt. Så jag tror tyvärr inte du blev gipsad "fel". Puss och kram och hoppas allt snart känns bättre. God jul!

    SvaraRadera
  8. http://www.socialstyrelsen.se/klagapavarden

    Här är en sida för att klaga på vården!
    Kram

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!