lördag 4 december 2010

Ensam

Ikväll är jag ensam. Eller ensam och ensam, jag är hemma utan man fast alla barnen är såklart hemma. Kidsen sover nu och jag har släckt ner i hela huset och låst dörren och lagt mig i sängen med TV:n på och datorn i knät. Mannen är på herrmiddag och kommer väl hem någon gång i natt, säkert rätt så dragen. Jag var lite orolig i början av kvällen för jag har haft riktigt mycket förvärkar igår kväll och hela dagen idag men nu har de avtagit och det känns bättre.

Visst hade det varit typiskt om förlossningen startade just ikväll? Inte för att jag tror det, men det skulle vara just så typiskt. Min man är inte ute och festar så ofta och jag vill verkligen att han ska kunna ha kul ikväll men jag kan inte hjälpa att tycka att han borde ta det lite lugnt med alkoholen ifall att. Jag tror inte det är kul varken för mig, honom eller personal på förlossningen om han är jättefull. Men som sagt så ska det inte hända.

Nu ska jag försöka sova för jag vet att jag kommer bli väckt inatt av någon som tror han är tyst och smidig när han ska gå och lägga sig för att sedan somna tungt och snarka högt så att jag inte kan somna om ;-)

Ps. Jag har inte fått min fjäril än...

GODNATT-ENSAMFNATT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera!