söndag 19 december 2010

Fjärde advent!

Söndagen den 19 December och fjärde advent. Om 5 dagar är det julafton och julklapparna är inte färdiginhandlade. Julgranen ska kläs idag men min man har slarvat bort vår julgransfot så en ny sådan måste inhandlas idag.

Jag har sovit okej inatt men har vaknat av onda förvärkar några gånger. Igår kväll hade jag också flera onda förvärkar och det oroar mig. Jag vill inte föda nu. Jag vill gå över tiden, gärna 4 veckor. För då är mitt gips borta och då har jag inte så ont längre, hoppas jag. Men man får inte gå över tiden så länge, jag vet det.

Någon som har brutit benet eller fotleden som vet hur länge man har så ont?

Jag tänker så mycket på min förlossning nu. För första gången någonsin så känner jag mig riktigt orolig inför att föda barn. Inte för att klämma ut själva barnet utan för allt omkring med gips, ont och inte kunna belasta mig alls på mitt ben. Men jag är ju den första, det vet jag. Fast vanligt är det inte.

Är det fel av mig att känna mig "avis" på alla som skriver på facebook om hur de springer omkring och julhandlar, julpysslar, julbakar, går på glöggfester, gå ut på middagar, promenader, tränar och partajar? Usch, är jag helt hemsk?

2 kommentarer:

  1. Det går säkert bra med förlossningen dock kanske du får "tänka om" lite. Du kommer nog säkert iallafall att minnas denna förlossning lite extra. Jag är oxå lite avis... Jag orkar ju inte "jula" ordentligt...

    SvaraRadera
  2. God Jul Och Gott Nytt År
    Krya på Dig
    Kram
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!