söndag 12 december 2010

Ont idag.

Idag har jag haft massor med förvärkar/värkar, så pass att jag faktiskt tror att något är på gång. Eftersom jag har den turen att fått lära känna den underbara barnmorska som förlöste mig med Vilda så ha hon erbjudit sig att komma hem till mig nu om en liten stund och kolla mig om jag öppnat mig något mer. Nu tror jag inte det, men för att vara på säkra sidan så är det bra att kolla :)
Känns riktigt lyxigt att få den möjligheten!

Förvärkarna/värkarna kommer med ca. 2-3 minuter mellanrum, vissa känns MYCKET och vissa inte alls så mycket. Återkommer med mer info när hon varit här :)

KRAM PÅ ER!

Ps. Hmmm...borde kanske packa BB-väskan.

8 kommentarer:

  1. Åh, vad spännande ;)) väntar nyfiket på en uppdatering ;)
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Så spännande... Håller tummarna att vi som gissat mån/tis får rätt =) Väntar med spänning på fort! Och vilken lyx du har =) Kram

    SvaraRadera
  3. ohhh vad spännande.,,,snart får du träffa pyret. ska du ha flera barn efter denna.
    tiden går så himla fort nnär man e gravid.
    man önskar att det varade längre. hade du någon känsla vad detta var för kön på barnet inan första uötraljud?kram Nina

    SvaraRadera
  4. Åhh va spännande!! Hoppas att den snart tittar ut!!
    Kram K

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Jag hittade in på Din blogg och tittade runt lite. Drog mig till minnes att jag för C:a ett år sedan gick i spänd förväntan på att bli Mormor för fjärde gången. Den lilla tjejen tittade ut först den 7 januari. Hon har blivit riktigt bortskämd av sina 3 bröder. De månar verkligen om henne.
    Jag önskar Dig lycka till.
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
  6. oj då du e i vecka 28?jag har samma problem har mkt sammandragningar redan började för någon vecka sen så ont så går upp i ryggen o foglossning jag e öppen 1 cm, så hoppas barnet stannar lite till jag e i vecka 25 imorgon kram

    SvaraRadera
  7. Nina-Ja, jag kände starkt på mig att det var en pojke i magen denna gången :-) Enligt min man blir det inga fler barn, men jag kan inte stänga dörren helt. Det är bara så. Men efter denna förlossningen så måste jag fokusera på mig och min kropp. Den är sliten nu känner jag. Men man ska aldrig säga aldrig ;)

    Margit- vad kul att du tittade in igen! Vad roligt med ett flickebarn :) Då fyller hon snart 1 år...ja tiden går fort!

    Linda- Jag är i vecka 36 nu och har bf den 12 januari. Men jag tror bebis kommer på nyårsdagen. Hoppas du är sjukskriven nu o känner så och redan börjat öppna dig. Antar att du får bricanyl. Ta hand om dig för bebis ska väl försöka stanna i alla fall 10 veckor till :)

    KRAM PÅ ER!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!