fredag 10 december 2010

Hehehehe!

Här om dagen när jag skulle på bussen med dubbelvagnen så satt där 3 ungdomar och 1 kvinna på sätena som man kan fälla ner, där vagnarna ska stå. Jag går på bussen och INGEN flyttar på sig!!! Utan de bara tittar på mig förvånat som om jag är knäpp som tror att de ska flytta på sig! Och då var nästan hela bussen tom! Jag blir så irriterad och samtidigt så njuter jag lite för jag vet att jag har rätt att be dem flytta på sig. Hehehehe!
Så det slutar med att jag står där och de sitter kvar och jag säger;
-Hrm...ursäkta men ni får nog flytta på er.

Då blev kvinnan sur och ställde sig upp och bytte till en annan plats och stirrade surt på mig resten av resan! Ungdomarna satt kvar och skulle inte flytta på sig tydligen, men det gjorde inget för vagnen fick plats ändå men det är rätt så störigt.

Sedan kunde jag inte släppa tvångstanken att jag borde ha fått värsta utbrottet så hade de minsann visat lite mer respekt i framtiden! Så nästa gång...hehehe...då ska de få med mig att göra!

Hejsvej-busspastej!

3 kommentarer:

Vad roligt att du vill kommentera!