onsdag 1 december 2010

MVC-besök igår!

Jag var hos barnmorskan igår på MVC och allt såg bra ut. Magen hade inte växt på 2 veckor, men det är för bebisen nu är fixerad och inställd. Den är ju ändå så stor, så det gör ju inget att det planar ut lite :P
Nu är jag helt inställd på att bebisen ska komma den 1/1-2011. Jag har liksom snöat in mig på det datumet. Jag tänkte att det kunde starta lite innan 12-slaget, sådär molande och att vi får åka in vid 00.30 och sedan föds han vid kl.02-03-tiden. Låter som bra planering va? ;)

Hittar inte kartongen med pojkbebiskläder, blir så frustrerad! De finns ju någonstans men kommer ihåg var. Jag måste hitta dem för jag ska tvätta allt.

Alltså jag har 2 problem... Det första problemet är att mina fötter är helt förstörda. Sprickor överallt och jag bara pillar och håller på så jag har sår också. Sedan så kan jag inte raka mig där nere, mellan benen alltså, eller jo jag kan men jag ser inte skit! Missar massor när jag försöker och börjar blöda för att jag skär mig. Funderar på vaxning, men då måste jag låta allt växa ut och frågan är om jag hinner det... Vet ni vad? Jag läste någonstans i en artikel där de intervjuade en barnmorska som sa att det värsta som fanns var födande mammors ovårdade och spruckna fötter... ÅNGEST! Och jag kan inte ha något på fötterna när jag föder, vill liksom vara helt naken och fri när jag föder ;)
Önskar min mamma kunde vara här och hjälpa mig med mina fötter...för jag når ju ta mig tusan knappt ner till dem längre!

Hejsvej-fotpastej!

11 kommentarer:

  1. Hej tjejen! fiiiiin mage :-)

    Men du....kan du inte gå på fotvård o få fötterna behandlade om du har såna problem?

    kram kram/ Sabina Hedin

    SvaraRadera
  2. Jag tror inte det är möjligt, att du kan gå en hel månad till, om du är fixerad. Det är ju femte bebisen ;)))
    Eller??

    Jag skulle nog vara inställd på "när som helst" ;))

    SvaraRadera
  3. Sabina- Jo, jag funderar på det faktiskt. Ska kolla runt lite idag, priser och så :-) KRAM

    SvaraRadera
  4. Flerbarnsliv- Tror du? Ja, vi får väl se ;) Ska fösöka blogga om det sätter igång innan vi åker in. Helst gärna vill jag fösöka blogga under förlossningen också men vet inte hur det ska gå till riktigt än...

    KRAM!

    SvaraRadera
  5. Vilken mage du har! När jag var gravid skulle jag ansa till det där nere lite... Dock råkade jag klippa bort en stor skinnbit så blodet rann...
    När du går och lägger dig (eller några timmar på kvällen), ta på dig ett par strumpor, innan dess så smörjer du in fötterna med den fetaste salvan du har. En salva som är jättebra är Locobase repair, finnes på apoteket. Min doktor säger att den är den bästa salvan mot torr hud!
    Kramelikramis!

    SvaraRadera
  6. Renée- Åh, tack för tipset! Ska gå och köpa den idag!
    Fy farao vad ont det lät att råka klippa bort en bit... Aj, aj, aj, aj!

    Har tänkt att mannen kanske ska få hjälpa mig att fixa till frillan där nere, men jag vågar nog inte... ;-)

    Kramelikramis!

    SvaraRadera
  7. hej
    du har en riktigt finn mage måste jag säja...
    har du förändrats anars mycket i utseendet nu när du e gravid.kram Nina

    SvaraRadera
  8. Har du 280:- över ? Iså fall rekommenderas gilda-skolan G Adolfs torg här i Malmö
    Kram

    SvaraRadera
  9. Nina- Hej och tack :-) Ang förändringar i övrigt så har jag gått upp lite i vikt som satt sig lite här och var. Tuttarna har blivit större och jag har fått celluliter! Men annrs så gillar jag mig själv när jag är gravid, tycker det passar mig ;-) Kommer snart lägga upp några bilder som jag idag tagit hos fotograf Marit Lasson på mig och magen.

    KRAM!

    SvaraRadera
  10. hej gumman. Köp COCOSA grön burk. Du äter en matsked per dag. rätt upp och ner. eller om du har den i gröten eller nått. smakar cocos och är nyttigt fett. Vi har det på mitt förra jobb och en kund hade provat det då det sägs smörja en både utvärtes och innifrån när man äter den. och det stämde. denna kund hade alltså helt förstörda fötter och händer. Min chef trodde typ inte henne så hon testade det då hon också hade spruckna fötter och det fungerade. Dom blev lena som bebis rumpor. Men då måste man äta det varje dag. testa det!

    SvaraRadera
  11. Jag skulle vara så "smidig" här om dagen o raka mig där nere och det sluta med att jag grina som en dåre för jag gled bara runt i badkaret o halkade ihjäl mig mer eller mindre. Usch så förstörd jag kände mig..

    Och på tal om fötter så har jag på mina, annars babylena, fötter fått värsta förhårdnader med sprickor! Jag vart som tokig på att strumpurna fastnade och att jag inte kunde låta bli att pilla så jag letade reda på en rejäl fotfil och filade ilsket ner alltsammans och dränkte fötterna i olja innan jag gick o la mig. Det är några veckor sedan nu och det har redan kommit tillbaka en hel del *muttrar* Men ack så skönt så länge det varar :D

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!