tisdag 1 januari 2013

Gott Nytt År! Och välkommen till världen vår fina Alma!

Nytt år, 2013 och mycket att se fram emot!

Men jag vill såklart börja med att berätta att den 28 December kl 00.20 föddes vår dotter Alma!
Hon vägde 4160g och var 50 cm lång.
Hon är alldeles underbar, fin och helt perfekt!





Förlossningen var helt annorlunda det jag upplevt tidigare och jag känner sådan glädje och lycka när jag tänker på förlossningen. Jag ska ge er en utförlig förlossningsberättelse inom kort.

Just nu så svävar jag på moln och njuter vartenda sekund av mitt liv och av Alma. Lyckorus och hormoner springer runt i kroppen som aktiva löpare och känslorna svämmar över ibland.

Nu är det nytt år med allt vad det kommer innebära. Några direkta nyårslöften har jag inte förutom att jag vill försöka fixa så att Darin sjunger på Almas dop ;) Hihihihi! Vi lyssnade nämligen på honom under förlossningen med låtarna från Så Mycket Bättre.
Fast ett nyårslöfte som jag har det är att njuta av livet och njuta av mina underbara barn.

Vad har ni för nyårslöften?

Puss å kram på er alla där ute!

10 kommentarer:

  1. Stort grattis till er söta o helt underbara lilla dotter och lillasyster. många kramar, Lotta

    SvaraRadera
  2. Grattis till Er lilla tös. Hon är helt underbart söt.
    Jag har ett nyårslöfte och det är att försöka gå ner i vikt och förhoppningsvis bli frisk från det som raserar runt i min kropp. Läkarna vet inte vad jag lider av. Rätt vad det är så svimmar jag av. Ska träffa neurolog på torsdag. Hoppas han kan hjälpa mig.
    Skickar massor av kramar till hela familjen.
    God Fortsättning på År 2013
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
  3. Stort GRATTIS! till en fin liten tjej ;)
    Härligt att denna förlossning kändes bättre.
    Kramiz

    SvaraRadera
  4. Grattis till er söta lilla Alma!
    Så fin hon är, hoppas hela familjen mår bra!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Grattis till ert lilla mirakel!

    SvaraRadera
  6. Å så fin hon är! Grattis grattis:)!!

    SvaraRadera
  7. men hon är ju helt perfekt<3
    jag blir så bebissugen så de kliar i kroppen!
    vill ha en till och förlossningen var den bästa så hoppas innerligt att de blir så med den dagen ja får nästa

    kram från en ny läsare!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!