fredag 28 juni 2013

Godmorgon!


Jag har funnit ett nytt stort intresse och det är retrosaker. Det började med barnvagnar, så nu är jag stolt ägare till fyra retrovagnar också :)
Helt ärligt, efter 11 år som säljare i barnvagnabutik så måste jag erkänna att dessa underbara retrovagnarna är ruskigt sköna att köra och vackra att titta på. 
Visst älskar jag nya, moderna vagnar fortfarande men det är otroligt roligt och spännande med dessa retrovagnar, inte bara att köra utan även att tänka att de har en hel historia bakom sig och jag önskar jag visste vem som köpte vagnen från allra första början och hur de resonerande och tänkte i val av köp. Vilka bebisar har legat i dessa fina skapelser?

Därför tycker jag att alla vi föräldrar idag borde föra en liten bok som tillhör varje vagn, för de vagnar som vi köper idag kommer att bli retro en gång i tiden. Hade inte det varit häftigt? :)

För att hoppa till ett retroämne till ett annat så undrar jag hur många av er som kommer ihåg boken på bilden ovan? "Per, Ida & Minimum" med Grethe Fagerström och Gunilla Hansson. Denna boken var en favoritbok för mig på dagis och det var nog den som väckte mitt enorma stora intresse för graviditeter, förlossningar och bebisar/barn. 
Jag har därför senaste tiden försökt hitta denna boken och två gånger har jag hittat boken på tradera och budat som en galning. Men båda gångerna någo. I sista stund gått in och budat över. 

Så i sommar ska jag stryka runt på loppisar i hopp om att finna denna boken såväl som andra fina retrosaker!

Puss å kram-retrogam!!! 

1 kommentar:

  1. Jag ska hålla utkik - kommer ihåg ditt outtröttliga intresse för boken som jag läste hur många gånger som helst för dig ;-)

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!