lördag 13 november 2010

Storstaden!

Kära läsare.



Det är så skönt att vara Stockholm. Jag känner mig så hemma här, inte så konstigt, men känslan är underbar; Att vara någonstans där man känner sig hemma!

Jag har insett att jag inte riktigt känner mig hemma i Skåne, trots att jag nu bott där i över 5 ½ år. Jag pratar fortfarande som om jag är nyinflyttad i skåneland.



Igår så åkte vi in till stan och hem till min mamma. Jag var och klippte mig på Björn Axén och efter det var vi på asiatisk och sushibuffé. Tyvärr så tar bebisen och vattnet för mycket plats i magen så jag var inte ens i närheten av mitt sushi-ätande-rekord. Efter 30 bitar tog det stopp och då fick jag klämma i mig de 5 sista bitarna.

Sedan blev det polismuseet och pojkarna var överlyckliga för att få sitta i en riktig polisbil och trycka och klämma på allt där inne.
Saga löste ett inbrottsfall och fick pris så hon var lycklig hon med och Vilda bajsade ner sig fullständigt och då menar jag verkligen FULLSTÄNDIGT! behöver inte gå in på detaljer men det var bajs överallt eftersom blöjan hade hamnat på sned...

På kvällen avnjöt vi en god middag hos min mamma med renskav och chevreost lasange med en supergod sallad och till efterrätt en hemlagad maräng och bärtårta, MUMS!
Idol på det och även fotbehandling, fotmassage och ryggmassage så var kvällen fulländad! Alltid lika mysigt!

Idag blir det shopping (förhoppningsvis om mannen kan lätta på plånboken lite...), Anton ska på båtmässan med Stefan (min bonuspappa) och Dogge (min lillabror). Saga ska med min pappa ut till landet och även få hälsa på små nyfödda kattungar hos min pappas väninna.

Ikväll blir det BF (barnfritt) och party med spanskt tema, KUL!

Nu ska jag byta bajsblöja på Vildisen och göra mig från en utmattad fet flodhäst till en människa med hjälp av en dusch och lite (mycket) smink ;)

KRAM PÅ ER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera!