torsdag 25 november 2010

Snö!

Igår kom första snön hit nere till Ystad, för i år. Härligt! Jag sprang direkt och köpte två pulkor direkt eftersom alla var slut förra året när jag skulle köpa det till barnen. De blev överlyckliga!
Kylan är verkligen bitig och det är vinter! Julpyntet åkte upp igår och det är så mysigt.

Jag ska berätta om i tisdags när vi gjorde ultraljud. Vi kommer dit för att göra ett rutinultraljud kombinerat med att kolla bebisen lite extra och mäta fostervattenmängden. Tyvärr så var det stressat och jag tyckte att vi fick lite tid och dålig information. Fostervattnet verkar ha minskat något och bebisen är stor. Bebis såg välmående ut och var pigg och livlig inne i magen. Uppskattat vikt är 2622 g och beräknad att väga runt 4500g om jag går fullgången tid. Blir spännande!
Bild som jag önskade innan glömdes bort och även info om hur mycket fostervatten det var. Men jag ska dit igen på ett tillväxtultraljud om mindre än 2 veckor, så jag tar det då och hoppas på att det inte är lika stressigt då.

Sammandragningarna håller i sig trots medicin men jag orkar inte ringa till förlossningen. Börjar vänja mig vid detta nu och tror såklart att inget händer eftersom jag inte öppnat mig något tidigare gånger jag varit inne. Förvisso var tappen något förkortat sist, men inget som var farligt.

Jag ska till MVC på vanlig kontroll nästa vecka och tänkte fråga om hon kunde kolla mig då.

Nu ska jag göra iordning barnen för dagis och sedan ska jag njuta av att bara vara hemma själv.

Hejsvej-snöpastej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera!