tisdag 9 november 2010

MVC-besök

Idag var det MVC-besök igen och magen har vuxit, men följer sin kurva nu. Den ligger en bit ovanför det översta strecket så det blir nog en liten tjockis som pluppar ut om jag går fullgången tid. Det gör ingenting så länge allt går bra och att bebisen mår bra.

Blodtrycket var som vanligt bra och det är helt normalt att jag som mångföderska är lite öppen i slutet av livmodertappen och slemproppen börjat lossna redan. Inget att vara orolig för, enligt barnmorskan. SKÖNT!

Jag ska fortsätta gå en gång i veckan till MVC fram till födseln och det känns bra.

Jag måste försöka ta mig iväg till Malmö och göra ett stopp på Stoff&Stil, favorit sybutiken. Vill hitta lite fina tyger till Vidars rum. Kan fortfarande intebestämma mig om färgkombinationen till hans rum. Vi har en svart fåtölj i bred manchester som står där men jag är ruskigt sugen på att ha just ljusblått/vitt/brunt som färgtema. En snygg filt i vit/brun och en kudde i fåtöljen så kanske det inte gör något att den är svart, blir kanske bara snyggt. Eller?

Har hittat på www.russinnet.se fina väggdekorationer med träd och ugglor som jag funderar starkt på att inhandla. Sedan blir det att köpa ett nytt spjälskydd från PolkaDot Design i antingen blå med vita prickar eller brun med vita prickar.

Nu ska jag återgå till att laga mat till mina busfrön!

Hejsvej-inredningspastej!

4 kommentarer:

  1. hej
    jag är en tjej som brukar följa din blogg,
    mycket trevlig att läsa själv så väntar jag också 4 barnet...är bara i vecka 9...
    har sett att du har tagit gravidfoton undrar om det var dyrt fotograferingen...och ska du göra det igen nu dena gravideteten alltså fotografera dig..??kram Nina

    SvaraRadera
  2. föresten dom har jätte snygga klänningar på hm hemsidan. har beställt en lång klänning där.
    den är färgen beige .super snygg e den.det är ingen gravid klänningen men jag tror absolut att man kan ha det som det.klänning finns i beige och svart..mvh

    SvaraRadera
  3. Hej Nina!

    Grattis till din graviditet :) Vad mysigt! Jag tog mina foton hos Marit Lasson här i Ystad, hon är superduktig! Jag betalade 1295 kr baspaket och sedan köpte jag extra bilder och köpte bilderna på skiva:) Blev nästan 2000 kr totalt.
    Jag ska faktiskt fotografera mig och barnen snart, innan jul. Blir lite blandat med både mage och barnen :) Är jättekul att ha!

    Tack för tips på klänning, lustigt nog så har jag precis kommit hem från H&M där jag hittade en långklänning i klarröd färg, supersnygg! Funderar starkt på att köpa den. Kanske samma som du har, fast i ny röd färg ;)

    Kram på dig och ha en underbar fortsatt dag!
    /Victoria

    SvaraRadera
  4. hej
    det blev inte så himla dyrt ändå för bilderna..
    hur många bilder får man på cd om man tar baspaketet..?har den röda klänningen några detaljer på sig .försökte hitta den i hm katalogen men kunnde inte hitta´någon röd lång klänning..älskar värkligen rött...du kommer vara en super vacker gravid kvinna till jul i denna vackra röda klänning..kram Nina

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!