onsdag 17 november 2010

På förlossningen igen

Jag åkte in till förlossningen ändå. Eller snarare så skickade min BMMVC mig dit efter att jag ringt henne. Efter att varit uppkopplad på CTG:n i 30 minuter så visade det sig att jag hade regelbundna sammandragningar var tredje minut som höll i sig i ca 60 sek. Alldeles för mycket sa läkaren, speciellt med tanke på att jag tagit medicin mot dem hemma. Efter ett vaginalt ultraljud och en gynundersökning så visade det sig att tappen är fortfarande sluten men något förkortad men ändå så pass lång att det är helt OK. Den var nu 3 cm lång.

Jag fick en Bricanylspruta på förlossningen för att stoppa sammandragningarna och är nu beordrad att ta en Bricanyltablett varje morgon direkt när jag går upp. Ska på koll nästa vecka igen. Fick även info att om det sätter igång innan den 9 December så ska vi in till Kristianstad för att föda. Efter den 9 December så ska jag sluta med Bricanyl för då får bebisen komma, om han vill då.


De var så gulliga som beställde mat till mig, utan att jag visste om det! Jättegott!

4 kommentarer:

  1. Vilken dramatik! Jag har gått över tiden med alla min graviditeter och önskade varje gång att det skulle komma igång innan bf, men 55 dagar tidigare är väl lite väl tidigt!
    Hoppas det lugnar ner sig med medicinen.

    SvaraRadera
  2. Din stackare. Jag gick igenom detsamma med min son. Han fick för sig att han ville kika ut i v 33 men som tur var lyckades vi få stopp på det och sen gick jag över i 13 dagar istället =( Mindre kul. Blir du hemskickad nu, eller får du stanna kvar för observation? Jag fick ligga kvar i en vecka, fast jag hade iof massa blödningar osså!
    Lycka till iaf.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Elaine- Ja det är lite väl tidigt, han får minsann stanna några veckor till! Hur mycket har du gått över med dina barn?

    Erica- Jag har blivit hemskickad, igår kväll blev jag det. Jag har ju inte haft några större blödningar.
    Jag sa till läkaren igår att jag säkert kommer gå över tiden bara för att han krånglar så. Måste varit jobbigt för dig att gå över så mycket när man blir inställd på att bebis kommer tidigare.

    KRAM PÅ ER!

    SvaraRadera
  4. Usch, fan va jobbigt med ovissheten om knodden dyker upp tidigare eller inte... För att inte snacka om att behöva ha sammandragningar dagarna i ända - roligare kan man ju ha! Stackare - tänker på dig! Hoppas han håller sig kvar där inne!
    kram på dig snygging

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!