tisdag 16 november 2010

MVC

Idag var jag på MVC-besök. Det var precis en vecka sedan jag var där. Allt såg bra ut förutom att sf-måttet ökat med 3 cm på denna veckan. Nu är det uppe i hela 36 cm och jag har 8 veckor kvar. Bebisen står långt nere och är lite ruckbar. Kommer nog inte föda efter nyår, det blir nog en Decemberbebis ändå.
Jag har även blödit lite igår och i fredags, men inte så pass att jag är orolig men det kan ju betyda att något händer och att kroppen börjar förbereda sig.
Sammandragningarna känns mycket mer nu också. Känner mig inte mentalt inställd på att bebisen ska komma detta år. Har så mycket att fixa innan...
Jag skulle även hinna göra en Brasiliansk vaxning innan förlossningen, men då måste jag låta det växa ut där nere och hur ska jag hinna med det???

Okej, detta måste göras innan bebis kommer:

*Tvätta bebiskläder
*Handla BB-kläder (har något nytt till varje barn som jag sparar till dem)
*Inreda hela bebisrummet
*Packa förlossningsväskan
*Lära Tobbe lite avslappningsövningar som han ska hjälpa mig med och profylaxandning
*Skriva ut förlossningsplanen
*Inhandla champagne till när bebis är född
*Fixa mina fula, torra och spruckna fötter
*Måla naglarna (inte ett måste, men vill gärna)
*Bädda i vagnen
*Inhandla en ny åkpåse (inte heller ett måste, men är så sugen på en ny till honom)
*Sy bäddset
*Fota magen
*Göra gipsavjutning av magen och tuttarna

Kram på er alla där ute!

2 kommentarer:

  1. oohh
    det låter som det inte är så långt kvar nu då..*fniss*

    hoppas du hinner göra allt på din lista..
    ha en jätte trevlig kväll
    mvh camilla

    SvaraRadera
  2. Tack Camilla!

    Nej, det känns som om det inte är så långt kvar, men har ju egentligen nästan 2 månader kvar... Man vet aldrig när de små vill titta ut.

    Hoppas du också får en underbar kväll!

    Mvh,
    Victoria

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!