torsdag 18 november 2010

Inte sovit så bra.

Natten har varit full av sammandragningar trots massor med Bricanyl igår. De kommer även nu på morgonen. Åh, jag blir galen!
Min man säger att jag måste knipa till efter nyår men jag menar hur lätt är det om bebisen vill komma. Fast han måste stanna till efter den 9 December, så är det bara. Jag tänker inte stressa iväg till Kristianstad som ligger 6-7 mil här ifrån Ystad med starka värkar. Jag frågade läkaren igår vad som händer om man inte hinner in till Kristianstad. Svaret var att föda kan jag göra här i Ystad men de har ingen maskin för att hjälpa ett sådant litet barn att andas då. Känns inte så tryggt...

Nu längtar jag till på tisdag då ultraludet skall göras för att se om bebisen mår bra.

Hejsvej-bebispastej!

2 kommentarer:

  1. Låter som om du har det en aningens jobbigt! Att knipa är ju inte lätt... Bara barnet är friskt så kvittar det nog när den är född. Jag hoppas det ordnar sig!!!

    SvaraRadera
  2. Renée- Lite jobbigt, men som sagt så är det viktigaste att bebisen mår bra.
    Det kommer säkert bli bra allt, hoppas jag.

    Kram!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!